Enorme catfish licht 100en mannen op.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

Re: Enorme catfish licht 100en mannen op.

#31 , 24 jul 2017 12:36

Het 'opsporen' hier was in de context van het koppelen van een ip-adres aan een fysiek adres en de naam van een abonnee. Hoe zou dat wettelijk mogelijk zijn vanuit een particuliere context? De 'tooltjes' die gebruikt kunnen worden door iedereen op internet geven hoogstens een ruwe geografische indicatie + de login bij telenet of proximus. Om die gegevens te koppelen aan een abonnee heb je de medewerking van de provider nodig. Iets heel anders dan van een andere klant een adres krijgen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 24 jul 2017 13:12

Het 'opsporen' hier was in de context van het koppelen van een ip-adres aan een fysiek adres en de naam van een abonnee.
Ik denk dat ik ergens gemist heb dat de TS een IP-adres aan de gegevens van een abonnee wenst te koppelen? Je kan ook de identiteit van iemand opsporen op basis van die ruwe geografische gegevens, zoals je ze noemt, en eventueel andere gegevens die je van de persoon hebt... Als deze persoon bijvoorbeeld cadeautjes naar een bepaald adres heeft laten opsturen, kan je dit adres een bezoeken en informeren of er iemand pakjes heeft laten toekomen daar om deze later zelf op te halen. Ik zeg maar iets...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#33 , 24 jul 2017 16:46

Gebruiker21 ik zit hier op het forum hoe ga je mij opsporen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#34 , 24 jul 2017 16:55

Gebruiker21 ik zit hier op het forum hoe ga je mij opsporen.
:?: Waarom zou ik je willen opsporen? Vanaf het moment dat je me een mail zou sturen, of je me zou vragen geld op te sturen of cadeau's te versturen, zou ik aaknopingspunten genoeg hebben om te kunnen zoeken. Maar inderdaad, als je enkel contact hebt via één enkel forum, is het moeilijk om iets te beginnen. Maar aangezien deze "catfish" jarenlange "relaties" onderhouden heeft met slachtoffers, zal er wel wat meer info voor handen zijn, denk ik.

Stel dat jij die catfish zou zijn, hoe zou ik dan geld naar jou kunnen overmaken / cadeau's kunnen kopen, zonder dat jij iets meer info geeft dan wat ik hier weet op het forum (zijnde enkel uw nickname)?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#35 , 24 jul 2017 18:51

Daar gebruiken die mensen wel de nodige middelen voor dat je het niet kan opsporen, zo dom zijn die niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

petergoff77
Topic Starter
Berichten: 47
Juridisch actief: Nee

#36 , 24 jul 2017 21:28

De catfish had ern fake naam en een unverified paypal adres. Maar er zijn genoeg tips. Ik ken de regio (vooral kleine dorpen), de persoon gaat fitnessen, dansen, heeft een job in een gebouw dat rijkelijk werd beschreven. Ik vind hem wel ;) en dan gewoon vriendelijk mee praten

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#37 , 25 jul 2017 09:20

de persoon gaat fitnessen, dansen, heeft een job in een gebouw dat rijkelijk werd beschreven. Ik vind hem wel ;) en dan gewoon vriendelijk mee praten
Ik kan niet meer goed volgen? Dus die persoon beliegt mensen, maar geeft volgens jou wel werkelijke informatie over zijn privé-leven? Ik vind het verhaal vreemder en vreemder worden, eigenlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#38 , 25 jul 2017 09:21

Daar gebruiken die mensen wel de nodige middelen voor dat je het niet kan opsporen, zo dom zijn die niet.
Ik zou de gemiddelde "internet-fraud" niet te fel overschatten. De persoon die mij trachtte op te lichten was zo dom om exact hetzelfde object opnieuwe te verkopen. Weliswaar na een bepaalde tijd en via een ander verkoopskanaal, maar toch...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”