Dank u, Rechtstaat!

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

Re: Dank u, Rechtstaat!

#16 , 14 jul 2017 13:24

Die agent is niet ter plaatse gewest maar baseerde zich op de verklaring van TS. Die is blijkbaar onvolledig en/onjuist gewest. Op basis van die verklaring heeft die agent de boete uitgeschreven. TS is dus eigenlijk zelf verantwoordelijk voor zijn boete. :(

tja, Ik woon in een woonwijk in een doodlopende straat... Dus je hebt de openbare weg, dan 1.7 meter voetpad en dan 7.5 meter oprit (mijn oprit), die aansluit op mijn garagepoort.

Het is dus wel degelijk private eigendom, niemand heeft iets te zoeken op mijn oprit. Zo heb ik dat ook héél duidelijk verklaard aan de agent. Maar hij heeft blijkbaar die boete niet uitgeschreven. Zowat alle agenten vonden de boete onterecht, en ze wisten niet wie de boete opgesteld had... Zeggen ze...?? (ik ben verhaal gaan halen in het politiekantoor)


Het maakt mij trouwens ook gewoon niets uit, al stond ik op de parking van een winkelcentrum. Zoals eerder gezegd, van andermans spullen blijf je af, en als je als agent een beetje realiteitszin hebt dan is dit een situatie waar je billijkheid toepast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 14 jul 2017 13:47

Zijn boetes uitgeschreven door een onbekende nu ook al rechtsgeldig?????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

eylis
Berichten: 8840

#18 , 14 jul 2017 15:40

even off-topic: t'was misschien de zomerjobstudent-agent?

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#19 , 14 jul 2017 16:23

hoe kan een agent eigenlijk een boete uitschrijven zonder ZELF de nodige vaststellingen te doen (bijzondere bewijswaarde)?

Franciscus
Berichten: 38592

#20 , 14 jul 2017 17:45

Boete gekregen of was het een minnelijke schikking?
Lijkt ook raar want PV diefstal gaat naar parket eerste aanleg en niet naar politierechter.
Parket eerste aanleg gaat zich daar niet mee bezighouden.
Stond er een PV nr op het document dat u hebt thuis gekregen? Was dat hetzelfde als op het andere PV (van diefstal).
Hooguit uw verzekering kan moeilijk doen.

Terug naar “Andere”