flyers op trein

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

flyers op trein

#1 , 12 jul 2017 11:36

Regelmatig worden flyers van vluchtelingen op de Noord-Zuid Brussel uitgegeven aan reizigers op de trein.
Na 2 minuten worden ze terug opgehaald met een rammelend geldpotje in de aanslag .
Is dit soort van bedelen wettelijk toegestaan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 12 jul 2017 11:45

Neen, en de NMBS treedt hier ook tegen op (als ze het vaststellen).

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 12 jul 2017 11:56

Veel te weinig in ieder geval. Die bedelaars weten ook perfect wanneer ze hiermee wegkomen, bv. in de late voormiddag. Tijdens de ochtend- en avondspits zijn ze zelden tot nooit te bespeuren.

1 keer heb ik een treinbedelaar iets gegeven. Hij vond het te weinig, probeerde op mij in te praten en werd uiteindelijk agressief.

edit: De NMBS zelf raadt aan om telkens je dit ziet Securail te bellen op 0800 30 230
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

vv-ke
Berichten: 174

#4 , 12 jul 2017 12:25

vanmorgen ook zo eentje zien passeren met een oranje flyer-ke op de trein naar brussel. Ik dacht allez da's weer iets nieuw.
Maar inderdaad dit mag niet.

jef007
Berichten: 1679

#5 , 12 jul 2017 15:06

:lol: ik zie dit bijna dagelijks : opstappen in een Brussels station en uitstappen in het volgend Brussels station
idem dito in de Brusselse metro's: met wat"" geluk"" hanteren ze ook nog een gitaar

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 12 jul 2017 16:56

:lol: ik zie dit bijna dagelijks : opstappen in een Brussels station en uitstappen in het volgend Brussels station
idem dito in de Brusselse metro's: met wat"" geluk"" hanteren ze ook nog een gitaar
Of een trolly met accu, speaker en ipod, waarbij ze dan doen alsof ze zingen of muziek maken...
Binnen een kwartier eens zien of we weer kunnen genieten van achtergrondmuziek op de metro...

Terug naar “Andere”