Politie betreedt tuin zonder toestemming en vindt oud wapen

J.peters
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Politie betreedt tuin zonder toestemming en vindt oud wapen

#1 , 03 jun 2017 21:02

Beste , Wat gebeurt er als een politie agent zonder toestemming in de achtertuin komt van iemand en een revolver vindt uit de 2 e wereld oorlog die de hond heeft op gegraven ? Graag dank ik u voor uw antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 04 jun 2017 22:02

En hoe kan die politieagent zien dat er een revolver is opgegraven?
Wie zijn hond was dat?

Issued
Berichten: 1227

#3 , 07 jun 2017 13:03

wapenwetgeving art3

§ 2. Als vrij verkrijgbare wapens worden beschouwd :
1° de blanke wapens, de niet-vuurwapens en de namaakwapens waarvoor geen bijzondere regeling geldt;
2° de vuurwapens met een historische, folkloristische of decoratieve waarde zoals bepaald door de Koning. Indien dergelijke vuurwapens buiten het kader van historische of folkloristische manifestaties voor het schieten worden bestemd, worden zij evenwel beschouwd als vergunningsplichtige vuurwapens;
3° de vuurwapens die, overeenkomstig de regels vastgesteld door de Koning, definitief voor het schieten onbruikbaar zijn gemaakt;
4° de vuurwapens die ontworpen zijn voor het geven van alarm of signalen, reddingsactiviteiten, slachten van dieren of visserij met harpoenen, of bestemd zijn voor industriële of technische doeleinden, mits zij alleen voor dat welbepaalde gebruik kunnen worden aangewend, overeenkomstig regels vastgesteld door de Koning. Artikel 5 is niet van toepassing op deze wapens.

Dergelijk vuurwapen valt onder 2° en is dus vrij verkrijgbaar. Je mag dit hebben in je woning en aanhorigheden.
Is dit in beslag genomen? Is er medegedeeld op welke grond? Als je hond dit heeft "opgegraven" (beetje raar verhaal) lag dit in je tuin? Was dit vuurwapen toegankelijk voor voorbijgangers (konden kinderen in je tuin stappen en dit wapen ter hand nemen?)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jun 2017 13:45

Kans dat u hond iets opgraaft in de tuin: groot
Kans dat uw hond een wapen opgraaft in de tuin: bijzonder klein
Kans dat de politie uw tuin betreedt, net op het moment dat uw hond een wapen opgegraven heeft: nihil!

Misschien moet de topic starter eens zeggen wat er echt aan de hand is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 07 jun 2017 13:55

Beste , Wat gebeurt er als een politie agent zonder toestemming in de achtertuin komt van iemand en een revolver vindt uit de 2 e wereld oorlog die de hond heeft op gegraven ? Graag dank ik u voor uw antwoord
Dan vertelt je leerkracht Nederlands dat de verhaallijn van je opstel veel te zwak en te vergezocht is.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 07 jun 2017 14:01

Wat een geluk dat de hond geen V1 of V2 heeft bovengegraven!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jun 2017 14:55

Dan vertelt je leerkracht Nederlands dat de verhaallijn van je opstel veel te zwak en te vergezocht is.
LOL :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”