Belgische straf - Nederlandse gevangenis

Kooshim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belgische straf - Nederlandse gevangenis

#1 , 03 mei 2017 20:35

Ik zou graag willen weten of dat ik een straf in Nederland kan uitzitten, als die in Belgie is berecht!
(al is die onrechtmatig en ongegrond verlopen)

Ben een Belg met Belgische ID kaart afgegeven door het Belgische Consulaat in Den Haag,
woonend te Rotterdam.

Moet nog iets van een paar Maanden zitten, maar ben weg gelopen, toen ze mij elecktronisch toezicht hadden
gegeven, naar Nederland.

Dus nu wil ik misschien wel m'n resterende straf uitzitten, maar liever niet in een Belgische gevangenis!lol.
Overvol, ten eerste en je komt er moeilijk uit als je geen Belgisch adres kunt aantonen.

Wat is de beste oplossing voor dit probleempie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 03 mei 2017 21:39

Al weggelopen bij elektronisch toezicht.... toen er al een strafuitspraak was of bij opgelegde voorwaarden voor OR-raadkamer of KI?
Men weet dat u in NL zit ... dan zal er een EAB worden uitgeschreven en ongeacht waar u wordt aangetroffen uitgeleverd.
Vermoedelijk zal men in NL gezien uw gedrag nu niet direct bereid zijn om u onder te brengen in een van hun 'luxe' inrichtingen.
Tilburg was een mogelijkheid geweest maar die is voor de Belgen eind vorig jaar gesloten.

Reclame

Terug naar “Andere”