voet tussen de deur en poging om binnen te komen

leeuwke1969
Topic Starter
Berichten: 311

voet tussen de deur en poging om binnen te komen

#1 , 03 mei 2017 17:56

Ik bestel altijd mijn stookolie bij dezelfde leverancier en betaal altijd onmiddellijk via bancontact. Volgens leverancier zou 1 keer niet zijn betaald, echter volgens mijn leveringsbonnen wel.... nu....

Vrouw leverancier kwam vandaag aan de deur (al derde keer) om betaling te eisen. Ze brengt iedere keer haar man mee en eist dat ik onmiddellijk via haar bancontact bakje betaal. Ik weiger dit uiteraard. Ik betaal niet voor iets wat ik niet heb gekregen....

Vandaag gingen ze echter heel driest te werk. Ik baat een kinderopvang uit en ik mag in principe iemand die ik niet ken niet binnenlaten. Ze zette echter haar voet op mijn stoep zodat ik mijn deur niet meer kon dichtdoen en duwde met haar man tegen de deur om binnen te komen. Ik heb met veel kracht mijn deur dichtgeduwd. Gevolg : haar man viel tegen de fiets van mijn dochter en daarna op de grond. Zonder erg.... Ze stonden niet op straat maar ik heb een pad naar mijn voordeur. Voordeur is op een 5-tal meter van het trottoir. Ze stonden op mijn eigendom.

Ik heb getwijfeld om de politie te bellen, maar ik wilde mijn opvangkindjes geen schrik aanjagen en ten opzichte van de ouders van mijn kindjes is dit ook geen doen....

Zou ik klacht neer leggen ? Of een melding ? Of wat moet ik doen ? Ik wil niet dat ze nog in de buurt van mijn huis komen. En de volgende levering zal via een andere leverancier zijn :shock:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 03 mei 2017 19:21

Een factuur op die wijze innen is zo wie zo verboden.
Het beletten dat u uw voordeur kan sluiten is er ver over ... gezien u belet wordt om een deur die dient om dicht te gaan te sluiten zit men hier quasi in een strafrechtelijke sfeer.
Bedreiging - afpersing nl het gebruik van geweld (nl. het niet kunnen sluiten) en dus ook huisvredebreuk.

Daarbij het aanbrengen van schade nl de schade aan de fiets...daar zijn zij verantwoordelijk voor.

Persoonlijk zou ik aangifte doen bij de politie - alleen al om u veilig te stellen mogelijk gaan zij aangifte doen wegens slagen en verwondingen en dan moet u met een uitleg gaan komen.

Als u over door hen afgetekende leveringsbonnen beschikt hebben ze weinig poten om op te staan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mei 2017 19:54

Doen wat franciscus schrijft !

Het je deze bestelling cash betaald ???

Ik raad je aan om dergelijke dingen altijd via bank te betalen dan heb je jaren bewijs dat je betaald heeft.

Ook garages en ander die werken voor u uitvoeren altijd via bank te betalen !

Ik raad je dit aan ondanks ik al gans mijn leven tegen banken ben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

leeuwke1969
Topic Starter
Berichten: 311

#4 , 03 mei 2017 20:05

@denlowie

morgen ga ik klacht neerleggen.

Ik betaal nooit cash... alle betalingen gebeuren via bancontact. Het rare is dat die zogezegde faktuur van een levering zou zijn tussen 2 wel betaalde leveringen. En ik ben 100% zeker dat ik niets heb besteld. Ik moet die leveringsbonnen ook niet aftekenen omdat ik altijd direkt betaal.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 mei 2017 20:17

Ik denk dat je leverancier geen dicht bewijs geeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 04 mei 2017 08:49

Volgende maal wel leveringsbewijs vragen en alvast een andere leverancier zoeken.

leeuwke1969
Topic Starter
Berichten: 311

#7 , 04 mei 2017 20:04

Ik ben deze morgen naar de politie geweest. In overleg is er voorlopig een melding gebeurd. Van zodra ze opnieuw aan de deur staan mag ik 101 verwittigen en wordt de melding omgezet naar een klacht voor belaging, intimidatie, bedreiging en woonstschennis. :wink:

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#8 , 04 mei 2017 23:12

volgende keer als ze aan de deur zoiet doen, vuile pamper in hun gezicht duwen :D

Franciscus
Berichten: 38590

#9 , 04 mei 2017 23:49

Gezien uw eigendom kan u camera's plaatsen op uw domein die uw voordeur filmen + audio.
Ook uw parlefoon kan zo werken.
Vraag zeker het meldingsnummer en geeft dat direct ook door aan de 101.
Ook schriftelijke aanmaningen 'kunnen' belaging zijn. Hangt ervan af wat ze schrijven.

Terug naar “Andere”