klachten, zonder enig bewijs, Wat kan ik zelf daar tegen doen?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: klachten, zonder enig bewijs, Wat kan ik zelf daar tegen doen?

#16 , 05 mei 2017 09:19

Ik kan wel zo een dashboard camera plaatsen op de voorraam die dan het gebeuren in de bus kan opnemen, maar is dat dan geen inbreuk op hun privacy ?
Niet noodzakelijk. Maar er is wel héél specifieke wetgeving rond dit soort camera's. Als je die wetgeving volgt (camera aangeven bij de privacy commissie, mensen informeren dat de camera er is, etc...) zou het kunnen dat je zo'n camera kan / mag plaatsen. Maar zoals gezegd: de wetgeving hierrond is niet zo héél erg eenvoudig...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WZES1973
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 05 mei 2017 12:09

Ik kan wel zo een dashboard camera plaatsen op de voorraam die dan het gebeuren in de bus kan opnemen, maar is dat dan geen inbreuk op hun privacy ?
Niet noodzakelijk. Maar er is wel héél specifieke wetgeving rond dit soort camera's. Als je die wetgeving volgt (camera aangeven bij de privacy commissie, mensen informeren dat de camera er is, etc...) zou het kunnen dat je zo'n camera kan / mag plaatsen. Maar zoals gezegd: de wetgeving hierrond is niet zo héél erg eenvoudig...
goede middag, sorry dat ik niet sneller heb kunnen reageren. Ik heb nog een kindje bijgekregen in de bus en heb daarom mijn bus toer moeten herzien en uitpluizen. Maar ik reageer altijd zo snel mogelijk. Ik zal zeker wel eens horen bij die privacy commissie en luisteren naar wat die mensen mij vertellen ivm zo'n een camera. Ik dank u alvast heel vriendelijk voor uw goede raad. Ik ben u heel dankbaar voor uw tijd en uw goede raad die u mij heeft gegeven. Nu weet ik toch al meer.

WZES1973
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#18 , 05 mei 2017 12:26

[ bus juf en de school omdat hun personeel niet voldoende zou opgeleid zijn om met zulke kinderen, goed te kunnen omgaan. .
Het is eerder de betrokken vader die zijn kind niet goed heeft opgevoed.

Sorry dat ik niet sneller heb kunnen reageren, er is een nieuw kindje bijgekomen heb mijn volledige toer wat moeten herzien en herschikken. maar ik reageer altijd zo snel mogelijk. Ik ben u zeer dankbaar voor uw tijd en uw raad die u mij gegeven heeft. Ik persoonlijk denk ook zo dat de vader van dat kind de grote fout is omdat hij het kind niet de juiste waardes meegeeft die het zo nodig heeft. spijtig genoeg zijn er zo vele ouders, maar er zijn er nog wel goede bij ook. Zo heb ik er een paar op mijn toer, die ouders geven het kind de waardes mee die het echt nodig heeft in zijn verdere leven en leggen discipline op die nodig is.

Reclame

WZES1973
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 mei 2017 09:20

Ik dank jullie vriendelijk voor de raad en informatie die gegeven is, nu weet ik wat kan en mogelijk is.

Op dit moment zondag 7 mei 2017 is er niets gehoord of gezien van de klachten, misschien is dit nog in verwerking en gaan de verzonnen klachten nog komen. Tijd zal raad brengen, maar hopelijk blijft het bij een kwade telefoon.

Maar ik dank u nogmaals vriendelijk voor uw raad.

Terug naar “Andere”