onderzoeksrechter

Dorothie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

onderzoeksrechter

#1 , 17 apr 2017 20:22

Hallo,
Mijn vriend is al 8 maanden in de gevangenis voor het onderzoeksrechter. Nu , binnen 2 maanden kan hem vrijlaten
met de voorwaarde dat hij een job kan uitoefenen. De vraag is hoe kan ik een job voor hem vinden? wie kan hem een job geven?
Bij OCMW is niet mogelijk omdat hij geen vonnisstraf gekregen gehad enkel het onderzoeksrechter, ik heb geen weg.

Bedankt voor uw hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 17 apr 2017 20:34

Via sociale dienst gevangenis kan men opstarten - die kunnen toch de VDAB in kennis stellen .... die mogelijkheden bestaan zeker.
Het schrijven van brieven is zeker niet verboden in een gevangenis.
Naar sollicitatiegesprekken is het natuurlijk wel moeilijk.

https://www.vdab.be/magezine/sep09/muren.shtml

Dorothie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 apr 2017 21:18

Bedankt voor uw advies

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 20 apr 2017 22:05

En ook http://www.caw.be ...is mij daarstraks nog gezegd die kunnen ook steunen en helpen met procedures.
Zal wel ergens in uw buurt een dienst hebben.

Zorg dat u alles op papier hebt en ook van hen en vdab de nodige documenten kan krijgen die bevestigen dat hij aan bepaalde cursussen / opleidingen / sollicitaties kan volgen of doen.
Zal niet gemakkelijk zijn maar is doenbaar.

Vermoedelijk kan hijop bepaalde momenten zijn aanhouding laten voorkomen voor de raadkamer ( voor verlening) en beroep tegen verlenging bij de kamer van inbeschuldigingstelling van het hof van beroep. Deze rechtbanken treden op voor een zaak ten gronde voor de correctionele rechtbank komt.

Hij kan mogelijk onder voorwaarden vrijkomen ... heel dikwijls is een van de voorwaarden - op zoek naar werk of werk hebben ...en dan zijn de doxumenten van VDAB en CAW van groot belang.
Ook het hebben van een woonst is van belang daar hebt u best een getekende verklaring van de bewoners van dat huis die via advocaat wordt voorgelegd.
Ook Electronisch Toezicht kan maar voor de veroordeling van het vonnisgerecht door raadkamer of KI maar wil ook zeggen dat de persoon totaal niet buiten mag.
Dat kan voor de andere bewoners een grote belasting zijn.
Dat werd mij ook verteld.

Terug naar “Andere”