schrifvervalsing

jennyke3
Topic Starter
Berichten: 103

schrifvervalsing

#1 , 11 apr 2017 11:55

weet er iemand waar ik een onderzoek kan doen naar schriftvervalsing?

ik heb eindelijk een 2de aankoopbewijs gekregen , er is duidelijk een groot verschil in het geschreven gedeelte alsook in de handtekeningen

ik wil dit laten onderzoeken maar weet niet waar

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 apr 2017 12:58

Een beetje meer uitleg zou welkom zijn, denk ik. Een tweede aankoopbewijs van wat? Als je ergens in een winkel een tweede aankoopbewijs vraagt, en men wil u dat leveren, maar de baliebediende is een andere dan de dag dat u het product gekocht hebt, is het goed mogelijk dat er een andere handtekening op staat. Dit is daarom geen schriftvervalsing.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 11 apr 2017 13:42

Grafoloog is een zeer dure deskundige. reken al gauw op een paar 1000 euro voor een analyse.

over welke aankoop gaat het hier?

Reclame

jennyke3
Topic Starter
Berichten: 103

#4 , 11 apr 2017 21:11

ex heeft vals aankoopbewijs gemaakt
ik heb nu een origineel van de persoon van dezelfde aankoopperiode waarvan mijn ex zegt dat die dat document (zijn vals document) gemaakt had

als gewone personen het al zien zal het wel goedkoper zijn of niet

grts

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 apr 2017 21:47

Vraag is ook wat de juridische waarde zal zijn van zulk eenzijdig aangesteld expertenverslag.
In een rechtszaak kan je de authenticiteit betwisten waarna de rechter een onderzoek kan bevelen.
Wie in het ongelijk gesteld wordt, betaalt naar mijn weten.

Dan zit je al wel in een juridische modus (maar dat kan al wel nu het geval zijn).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 11 apr 2017 22:07

We kennen de context niet van het gebeuren dan is het zéér moeilijk om iets zinnig te schrijven.
Als u denkt / vermoed dat het een strafbaar feit is dan doet u aangifte bij de politie van uw woonplaats.
Deze zullen dan de nodige stappen zetten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 apr 2017 07:43

Ik wil je verwittigen als het tot een rechtszaak komt en er word een expert aangesteld, moet u hem eerst betalen, en deze zaak kan zeer lang duren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#8 , 12 apr 2017 08:50

aankoopbewijs van welk goed? als het over een klein bedrag gaat lijkt het me niet de moeite om hiervoor te procederen (of je moet de zoals hierboven reeds aangehaald, de kosten eerst willen ophoesten met kans ze uiteindelijk zelf te moeten betalen)

jennyke3
Topic Starter
Berichten: 103

#9 , 12 apr 2017 09:24

het gaat om een heel groot bedrag dat die vervalsing mij gekost heeft, ik spreek over +50000€ op 2.5j tijd
tegenpartijen hadden de ene rechtszaak achter de andere ingespannen de eerste 3 heb ik gewonnen in de hoger beroepen verlies ik alles en kan dan ook alles gaan betalen

de rechter zegt klaar en duidelijk dat het goed van mijn ex was gezien hij een aankoopbewijs heeft dat van voor het samenlevingscontract is, en zegt dan dat zijn ouders eigenaar zijn ( samenlevingscontract zegt wel 50/50 eender wanneer het goed bekomen is) ook hier misleiden ze de rechter door die pag weg te laten in de stukken

"moedwillig door tegenpartijen achtergehouden stukken die meebepalend zijn voor de uitspraak van de rechter ( bedrieglijk opzet ) + (art. 193 Sw.). "

volgens het wetboek: kunnen zijn ouders of anderen geen eigendomsrecht opeisen van goederen vd samenleving als deze niet ih contract vermeld staan

"Deze overeenkomst is aan derden niet tegenstelbaar; enkel het bestaan en het tijdstip van totstandkoming kunnen aan derden worden tegengeworpen. Het bestaan van de overeenkomst wordt immers wel vermeld in het bevolkingsregister, doch niet de inhoud ervan. Een derde kan zich wel op deze overeenkomst beroepen indien deze een bepaling in zijn voordeel inhoudt ."

zijn ouders hadden derdenverzet aangetekend, ik zat dus gelijktijdig met meerdere rechtszaken
terwijl ze in de eerste rechtszaken het stuk als niet echt beschouwden, gezien er ook een geluidsopname en verhoor was vd verkoper die zei dat het goed van mij was en dat zijn document vals was
de rechter in HB vond zijn aankoop bewijs blijkbaar echt genoeg
hun familie heeft dan ook nog onder ede gelogen

ik heb nu een pro deo

grts

Terug naar “Andere”