Boete De Lijn

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Boete De Lijn

#16 , 16 mar 2017 16:28

Heb Google Maps gecheckt, haltes liggen 450m van elkaar, geen stoplichten en heeft altijd voorrang. Ook geen buurt of straat waar je ooit file gaat tegenkomen. Ik ga er eens zelf voorbijrijden en timen..
Waar heb je het over? Je geeft zelf aan dat je je ticket niet gekocht hebt VOOR je op de bus gestapt bent. U bent in fout!

Voor de aardigheid: als je zelf gaat timen: een bus trekt niet zo snel op en remt niet zo snel dan een personenwagen. Geef ook eens de googlemaps coördinaten door van beide haltes? Ik ben eens benieuwd!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
walid373
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 mar 2017 16:34

Was een bus met 3 deuren, controleurs stappen al de 3 deuren tegelijk in en werd als eerste gecontroleerd. Was om 11u wanneer amper mensen op de bus zitten.

En ja eerlijk, ik stuur de SMS wanneer ik opstap NIET wanneer ik een controleur zie... Denk je echt dat ik in heel die maand en vorige maand elke keer een controleur zie en een SMS stuur? Het gaat hier om ongeveer 15 berichten. Mensen die regelmatig de bus nemen regio Antwerpen kunnen je vertellen hoe vaak er controle wordt gehouden, je mag van ongeluk spreken als je 3 keer controle krijgt op een jaar. Ken klasgenoten die een jaar lang zwart rijden, nooit controle

Op voorhand een bericht sturen wist ik niet, ik stuur die wanneer ik opstap zoals 95% van de mensen waarschijnlijk doet. Nog steeds een onozele boete als je het mij vraagt, je doet een keer hoe het moet en krijg je nog steeds een boete.

walid373
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 mar 2017 16:37

Heb Google Maps gecheckt, haltes liggen 450m van elkaar, geen stoplichten en heeft altijd voorrang. Ook geen buurt of straat waar je ooit file gaat tegenkomen. Ik ga er eens zelf voorbijrijden en timen..
Waar heb je het over? Je geeft zelf aan dat je je ticket niet gekocht hebt VOOR je op de bus gestapt bent. U bent in fout!

Voor de aardigheid: als je zelf gaat timen: een bus trekt niet zo snel op en remt niet zo snel dan een personenwagen. Geef ook eens de googlemaps coördinaten door van beide haltes? Ik ben eens benieuwd!
Je gelooft percies echt niks van wat ik zeg :lol: manmanman: https://i.imgur.com/c4pBLGD.png

edit: sorry, 454m, reken er 1 seconde bij

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 mar 2017 16:51

Je gelooft percies echt niks van wat ik zeg :lol: manmanman: https://i.imgur.com/c4pBLGD.png

edit: sorry, 454m, reken er 1 seconde bij
Dan nog: als je wil verdedigen dat je wel een ticket had bij opstappen, dan zou je moeten zeggen dat je opgestapt bent de seconde nadat je de SMS gestuurd hebt: dus op 11:00:01 opgestapt. Deuren sluiten en vertrekken duurt 5 seconden op zijn minst. Aankomen en deuren openen duurt ook 5 seconden op zijn minst. Controleurs die opstappen en tot bij jou komen, duurt toch ook 10 seconden op zijn minst (dan ga ik er van uit dat ze jou als allereerste al controleren). Neem dat de bus nog 5 seconden nodig heeft om op te trekken en af te remmen tot de snelheid die ik hierna bereken (ik maak er dus een "sport-bus" van), dan heeft de bus nog 17 seconden over om de 450 meter af te leggen. Da's 95 per uur? Inclusief dat rond punt oversteken tegen die snelheid? Ik vermoed in de bebouwde komt?

:lol: manmanman
Op voorhand een bericht sturen wist ik niet, ik stuur die wanneer ik opstap zoals 95% van de mensen waarschijnlijk doet. Nog steeds een onozele boete als je het mij vraagt,
Da's geen excuus. Als je later een verkeersovertreding maakt, moet je ook niet afkomen met "dat wist ik niet". Het is héél makkelijk terug te vinden op de website van de lijn hoe je een SMS-ticket gebruikt. Wat 95% van de andere mensen doen, maakt uw zaak niet.

Echt, je hebt geen been om op te staan, en beseft zelf ook wel dat je in fout bent en de boete terecht is. Wees volwassen en betaal de boete. Punt. Dit is "jurdischforum.be", wel: juridisch sta je nergens en heeft de lijn 100% gelijk. Mathematisch kan je nooit bewijzen dat je een ticket had voor je opgestapt bent. Dit kan gewoon niet. Dit had uw enige kans op succes geweest: dat het wiskudig gezien mogelijk zou geweest zijn dat je wel voor het opstappen een ticket gehad had, maar wiskundig is het gewoon niet mogelijk. Jammer voor jou...
je doet een keer hoe het moet en krijg je nog steeds een boete.
Neen, dat heb je niet gedaan. Je hebt geen ticket gekocht voor het opstappen, zoals de lijn voorschrijft.

Ik denk dat we hier best afsluiten. Je was in fout door geen ticket te kopen voor het opstappen, dus juridisch gezien heb je geen poot om op te staan. Zelfs al zou je willen liegen en argumenteren dat je wel een ticket had bij het opstappen, dan nog is het onmogelijk dat tussen opstappen en effectieve controle, er amper 48 seconden zaten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

willyboy
Berichten: 897

#20 , 16 mar 2017 17:25

SMS kost 1,80 euro +0,15 verzending . Dus 1,95 euro . Met kaart is het 1,50 euro . Maar met sms kun je beter fraude plegen .

artemis
Berichten: 3293

#21 , 16 mar 2017 17:31

Ik ben overtuigd dat TS véél voordeliger gesteld zou zijn met een rittenkaart dan het duurdere tarief via sms, en dan hoeft er bovendien nooit discussie te zijn over 'het moment waarop'. Hij is naar eigen zeggen blijkbaar een regelmatige gebruiker van De Lijn :mrgreen:

LeenW
Berichten: 12824

#22 , 16 mar 2017 17:32

En ja eerlijk, ik stuur de SMS wanneer ik opstap NIET wanneer ik een controleur zie... Denk je echt dat ik in heel die maand en vorige maand elke keer een controleur zie en een SMS stuur? Het gaat hier om ongeveer 15 berichten. Mensen die regelmatig de bus nemen regio Antwerpen kunnen je vertellen hoe vaak er controle wordt gehouden, je mag van ongeluk spreken als je 3 keer controle krijgt op een jaar. Ken klasgenoten die een jaar lang zwart rijden, nooit controle

Op voorhand een bericht sturen wist ik niet, ik stuur die wanneer ik opstap zoals 95% van de mensen waarschijnlijk doet. Nog steeds een onozele boete als je het mij vraagt, je doet een keer hoe het moet en krijg je nog steeds een boete.
Ik snap uw praktische bezwaren, maar als je met De Lijn rijdt, moet je hun reglement volgen. Je gaat daarmee akkoord van zodra je op een bus stapt. Het is mss een onnozele boete, maar het is een terechte boete.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#23 , 16 mar 2017 18:13

als je met De Lijn rijdt, moet je hun reglement volgen. Je gaat daarmee akkoord van zodra je op een bus stapt.
... en dus eigenlijk al voordat je op de bus stapt ... :-)
(Wat TS niet gedaan heeft).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 16 mar 2017 19:37

Dit staat op de website van de lijn !

Veelgestelde vragen

Mag ik een sms-ticket kopen als ik al op de bus of tram zit?

U moet altijd een geldig vervoerbewijs hebben voor u instapt of er één kopen bij de chauffeur.

Dit betekent dat u een sms-ticket moet hebben aangevraagd voor u instapt.

U doet dat best als u de bus of tram ziet naderen.
Zo kunt u zo lang mogelijk gebruik maken van de geldigheidsduur.

Het sms-ticket moet u bij opstap tonen aan de chauffeur.

Wie een sms-ticket aanvraagt als de controleur instapt, valt door de mand.

Onze controleurs kijken altijd na of het sms-ticket na de vorige halte is aangevraagd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#25 , 16 mar 2017 19:38

als je met De Lijn rijdt, moet je hun reglement volgen. Je gaat daarmee akkoord van zodra je op een bus stapt.
... en dus eigenlijk al voordat je op de bus stapt ... :-)
(Wat TS niet gedaan heeft).
Haha, terechte opmerking! Ik meen zelfs ooit gelezen te hebben dat je op zoveel meter van een bushalte al onder de reglementering van De Lijn valt.

Terug naar “Andere”