Ex van mijn vriend wilt hond terug

KCL123
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Re: Ex van mijn vriend wilt hond terug

#16 , 24 feb 2017 09:56

Een uitbreiding rechtsbijstand op de familiale verzekering is niet zo duur - ik betaal 80 a 100 EUR per jaar. Onbekend is onbemind. En met één (lopende) rechtszaak moet ik al een lang leven beschoren zijn vooraleer de maatschappij de kosten heeft gerecupereerd met mijn premies.

Vervelend dat je hier een advocaat moet opzetten - de rechtsplegingsvergoeding (in geval jullie winnen) dekt zelden of nooit de eigen advocaatkosten.
Nee, dat is waar, maar het gaat om het feit dat de hond al twee jaar bij hem is en gewoon om het principe. Ook is er in hun relatie een voorhistorie waar zij niet werkte en schulden maakte achter mijn vriend zijn rug. Dit is daarna uitgekomen en mijn vriend heeft alles kunnen betalen, anders nam de deurwaarder ook zijn spullen mee. Hij zegt dat hij liever zijn geld aan een advocaat geeft dan nog één cent aan haar te moeten betalen, wat ik ook wel begrijp. En zo kan hij zich niet verwijten dat, als hij dit niet zou winnen (even hout vasthouden), hij er niet alles aan gedaan heeft om het hondje te houden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#17 , 24 feb 2017 19:21

Zorg alvast dat er een extra dekking is voor feiten in de toekomst.
Voor de rest zie mijn uitleg en de uitleg van @BartVissers.

KCL123
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 feb 2017 19:54

Zorg alvast dat er een extra dekking is voor feiten in de toekomst.
Voor de rest zie mijn uitleg en de uitleg van @BartVissers.
De advocaat is deze morgen naar de RBEA geweest en de zaak wordt weer naar de vrederechter doorverwezen. Dus nu is het afwachten als ze nog verder wilt procederen of niet.

Reclame

Terug naar “Andere”