ik vermoed dat mijn zoon drugs dealt

didicam
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ik vermoed dat mijn zoon drugs dealt

#1 , 15 feb 2017 18:11

De titel zegt genoeg...

Mijn zoon is 17 en sinds een half jaar vertoont hij abnormaal gedrag.
Zo krijgt hij laat 's avonds soms telefoontjes waarna hij dringend weg moet.
Als ik dan vraag waarom hij op zo'n laat uur nog weg moet zegt hij dat er een vriend voor de deur staat die iets moet vragen of dergelijke.

Ook heb ik een gesprek gehoord enkele weken geleden dat voor mij weinig aan de verbeelding over laat.
Het ging over 'ik heb alles' en 'bruin is er ook'... We confronteren hem er mee maar natuurlijk ontkent hij dit allemaal.

En gisteren ben ik op zoektocht gegaan in zijn kamer en heb ik een plastic zak gevonden met een 50 tal kleine lege ongebruikte zakjes
om, vermoed ik, wiet in te verpakken.

Hij beweert bij hoog en bij laag dat die daar niet voor dienen maar ik geloof geen woord van wat hij me zegt.

Mijn vraag is: welke stappen kan ik het best ondernemen? Naar de politie stappen? Wat zijn dan de gevolgen?
Ik vermoed dat ze een onderzoek zullen starten... Als blijkt dat hij inderdaad drugs verkoopt, welke straffen zijn dan wettelijk toepasbaar gezien hij nog minderjarig is?
Hoe kan ik, wettelijk gezien, de juiste beslissing nemen? Want ik heb echt geen zin dat er hier vroeg of laat een huiszoeking plaatsvind.
Want als hij effectief dealt loopt hij vroeg of laat tegen de lamp...

We praten al maanden met hem maar we dringen niet tot hem door en het wordt steeds erger en erger.
Zijn er mensen die hier al reeds ervaring mee hebben gehad of mensen die mij advies kunnen geven?

Ik ben aan het rondkijken op het internet voor advies maar vind niet meteen iets dat me wijzer maakt...

Alvast bedankt voor jullie reactie

Een radeloze moeder

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#2 , 17 feb 2017 16:01

Hoe u het zo beschrijft, klinkt dat inderdaad als een drugdealer.

Als u naar de politie stapt, zullen die een proces-verbaal opstellen en de nodigen onderzoeksdaden uitvoeren zoals uw zoon uitnodigen voor verhoor, een huiszoeking met toestemming (om het bewijsmateriaal te verzamelen), de gsm van uw zoon in beslag nemen voor onderzoek,...

Als het onderzoek afgerond is wordt het dossier naar de rechtbank verzonden. Indien uw zoon dan nog steeds minderjarig is, zal dat de jeugdrechtbank zijn.

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 feb 2017 19:29

Beste didicam,
Ik wens u veel sterkte en hoop uit de grond van mijn hart dat het goedkomt met uw zoon.
Het is heel goed dat u zo snel mogelijk wil ingrijpen en het niet laat aanmodderen tot het nog veel erger is. Hopelijk komt uw zoon vroeg of laat tot het besef dat hij blij mag zijn met zijn ouders.

Reclame

Mister Wolf
Berichten: 50

#4 , 19 feb 2017 23:25

Ik denk effectief dat u best nu actie neemt en niet wacht tot hij 18 jaar is...
Mister Wolf
Mister Wolf : ont-zorgen met passie

Terug naar “Andere”