vraag ivm een factuur van de advocaat

dwiep
Topic Starter
Berichten: 16

vraag ivm een factuur van de advocaat

#1 , 20 jan 2017 16:51

Geachte,

in een zaak van strafrecht ivm wegmaking van in beslag genomen goederen (waarin ik vrij ben gesproken)
heb ik een vraagje ivm met de rekening van mijn advocaat.
deze heeft mij voor deze zaak een factuur van 4200€ opgestuurd.
de zaak is 4x voor gekomen , eenmaal omdat de tegenpartij moest bewijzen dat ik de spullen daadwerkelijk had weggemaakt maar dit was niet het geval en werd ik in de vierde rechtzaak dus vrijgesproken , het was een kwestie van een luie deurwaarder...
zaak 2&3 zijn uitgesteld omdat bij zaak 1 er geen rechters voorradig waren en bij zaak 3 was meneer de rechter ziek .
deze zaak is trouwens in mei uitgesproken en begin deze week heeft mijn advocaat mij pas laten weten dat ik dus vrijgesproken ben.
dit was ik ondertussen allang te weten gekomen.
dit is toch niet logisch dat ik dan moet opdraaien voor zo hoge kosten als het gerecht een steekje heeft laten vallen en dat mijn advocaat mij factureerd voor 4 zaken ?
helaas kan ik geen gedetaileerde factuur voorleggen van mijn advocaat omdat ik al tot 2x toe hem gevraagd heb hiernaar , de eerste mail heb ik als antwoord gekregen dat ik het gerust gespreid op 6 maand mag betalen en dat er een bonus in rekening werd gebracht voor het gunstig resultaat , dus nu zit ik met een factuur van mijn advocaat wat hoger is dan de tegenpartij geeisd had.
nu ben ik al drie dagen aan het wachten op een nogmaals de vraag van een gedetaileerde rekening te krijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 20 jan 2017 17:02

A priori lijken die kosten me niet abnormaal, maar u hebt wel recht op een gedetailleerde afrekening.
Zieke Rechters enz. zijn niet de verantwoordelijkheid van uw advocaat. Hij mag zijn onnuttige uren en verplaatsingen aanrekenen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Andere”