Naheffingsaanslag Parkeerbelasting Maastricht

Lottelau1983
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Naheffingsaanslag Parkeerbelasting Maastricht

#1 , 16 jan 2017 20:25

Beste

ik heb hier op het forum al beetje zitten lezen over dit onderwerp maar ik vraag me af wat de toestand vandaag is aangezien het vaak om oudere topics gaat.

Enkele weken geleden gingen we kerstinkopen doen in Maastricht. Wij parkeerden in het centrum en namen een parkeerbon voor het maximum van de tijd.
Nu hebben we vandaag een 'Naheffingsaanslag parkeerbelasting' voor maar liefst 62.60 euro in de bus gekregen van de Gemeente Maastricht. 60 euro vaste aanslagkosten en 2.6 euro parkeerbelasting. We weten helaas niet meer precies tot hoelaat we een parkeerticket hadden maar we betwijfelen zeer sterk dat het niet tot het tijdstip zou gelopen hebben dat op het attest staat.

Aangezien we toen met een vervangwagen reden hebben we het parkeerticket uiteraard niet meer (in onze wagen bewaren we deze wel altijd nog even). Bovendien brengt het verhuurbedrijf ons ook nog eens 35 euro dossierkosten in rekening. En zij hebben het bedrag al betaald en zullen het totaalbedrag van 97.6 euro in vermindering brengen op onze kredietkaart.
Mag dit zo maar?
Wij willen namelijk een bezwaarschrift indienen want wij willen graag de foto's van het parkeerticket en onze wagen opvragen maar je kan blijkbaar als buitenlander niet digitaal een bezwaarschrift indienen. (https://www.digid.nl/over-digid/digid-via-balieuitgifte)
Wij worden verplicht om een bezwaarschrift per post in te dienen. Is dat geen discriminatie?

En zijn onze gegevens wel wettelijk verkregen?

Iemand ervaring met dergelijke situaties?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 794

#2 , 18 jan 2017 08:57

"Iemand ervaring met dergelijke situaties?"

Hangt ervan af wat je bedoelt met ervaring. Nederland heeft nu eenmaal een nultolerantie wat dat betreft met daaraan gekoppeld een stevig kostenplaatje voor overtreders. Heb mijn parkeerboetes, exact dezelfde bedragen exclusief dan de 35 Euro administratieve kosten van de verhuurder altijd netjes betaald. Lijkt mij geen overbodige luxe.

viewtopic.php?t=68826

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 18 jan 2017 11:28

In de gebruiksvoorwaarden (die je getekend hebt) van de vervangwagen zal die administratiekost van 35€ wel vermeld staan. Da's een gebruikelijke clausule van verhuurmaatschappijen.

De kans dat de heffing onterecht is is minimaal. Je betaalt beter en vergeet dan het hele voorval.

Nederland heft (net zoals andere buurlanden) overeenkomsten gemaakt met België voor de uitwisseling van gegevens en de afhandeling van boetes opgelopen in het buitenland.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jan 2017 11:49

de naheffing was vorig jaar inderdaad 60€, nu in 2017 is dit 61€, ik ga meerdere keren per week naar Nederland, en ja ze doen er veel controle op je parkeerbon, beter 50 Cent teveel in stekken dan er 1cent te weinig !
Je kan ook betalen met je bankkaart.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”