parkeren op oprit

katlien
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

parkeren op oprit

#1 , 11 jan 2017 09:42

De eigenaar van een woning verhuurt het aanpalend pand aan een bedrijf. Het bedrijf heeft me de toestemming gegeven om de oprit/toegang te gebruiken om mijn wagen er op zaterdag en na de werkuren te parkeren. Mijn wagen stoort geensinds de toegang tot de woning van de eigenaar, die een aparte oprit heeft. Nu kreeg ik van de eigenaar van de woning een verbod om me op die oprit te plaatsen. Kan dit wettelijk? Bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 11 jan 2017 10:16

Als het verhuurd is, is het verhuurd en heeft de eigenaar daar niks over te zeggen. Hij moet zich afzijdig houden en de huurder het rustig genot garanderen. Een eigenaar kan bv. ook niet bepalen wie wanneer bij een huurder over de vloer mag komen.
"sowieso" schrijf je zo.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 11 jan 2017 10:19

Mij lijkt van niet.

Zeg aan de eigenaar dat u toestemming hebt van zijn huurders om op de oprit te staan, en dat hij als eigenaar niet te beslissen heeft wie er wel en niet zijn wagen parkeert.
De eigenaar zou maar even aan alle klanten van het bedrijf moeten zeggen dat ze er niet mogen parkeren...

Dit natuurlijk ervan uitgaand dat er in het contract van het bedrijf naast u geen clausule is die parkeren op de oprit verbiedt (en dan is de vraag hoe wettelijk zo'n clausule zou zijn).
Maar dat is niet uw probleem, dan mag het bedrijf in kwestie zo geen zaken toestaan aan u.

Reclame

Terug naar “Andere”