Vraag over proces verbaal

Andybrugge
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag over proces verbaal

#1 , 01 jan 2017 07:53

Hallo iedereen,

Ik ben zelfstandig DJ en heb gisteren voor een bepaalde organisatie een fuif moeten draaien.
Mijn afgesproken uren stonden in de officieele rider van 5-7u. Dit is overeengekomen via emails. (Mondeling akkoord)
Rond 6u15 komt de politie binnengestormt omdat de vergunning blijkbaar maar tot 6u liep waardoor zowel ik als de organisator een pv krijg. Is dit wettelijk want overal staat gepubliceerd dat de fuif tot 7u duurd?
Maandag moet ik de organisator contacteren waar moet ik op letten als hij een compromie wil maken, of moet ik gewoon via mijn zaak mijn verzekering van rechtsbijstand raadplegen en verdere stappen ondernemen? Ik ben hier echt een leek in hopelijk kan er iemand mij helpen :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 jan 2017 09:53

Het is niet wat er op de folder en in de reclameblaadjes staat wat telt, maar wel wat er op het papier van de vergunning stond die de gemeente heeft afgeleverd. Staat daar 06.00 Hr., dan ius het om dat uur gedaan, ook al stat er op de folder 07.00 Hr. Vraag dus om die vergunning te mogen inzien. Hebben ze u een contract gegeven tot 07.00 Hr., moeten ze u tot dat uur betalen.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jan 2017 11:05

Het PV is rechtmatig (maar zegt nog niets - is enkel een authdntirke vaststelling).
Of je ook hiervoor miet opdraaien is een andere vraag.
Een valabel argument zou kunnen zijn dat je als DJ je vergewist van het einduur van de vergunning ?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 01 jan 2017 15:13

In eerste instantie is de organisator aansprakelijk.
Zeker als er in uw contract staat tot 7 uur.
Voor alle zekerheid vraag aan de politie / gemeente op tot wanneer de vergunning is afgeleverd.
Indien u ook wordt vervolgt stel de organisator alsnog schriftelijk in gebreke.
Uiteraard is dat wettelijk.. Politie mag daar om het even om welk uur controle op doen.

Terug naar “Andere”