Aankoop fake GSM

Rechtenblijvenrecht
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop fake GSM

#1 , 23 dec 2016 11:23

Beste,

3 jaar geleden heb ik via de zoekertjessite 2dehands.be een persoon gecontacteerd die mij een GSM zou verkopen voor 300 euro. Na een lange tijd (hier had ik moeten afhaken) heb ik uiteindelijk een afspraak kunnen maken en heb ik de GSM gekocht. Toen ik echter thuis kwam en hem van dichter bij bekeek merkte ik dat hij vals was.
De dag nadien ben ik meteen naar de politie gegaan en aangifte gedaan. Ik vertelde mijn verhaal maar heb er sinds dien niets meer van gehoord. Ik had toen 2 telefoonnummers (geen van beide was nog actief of er werd niet meer opgenomen), ik had een e-mailadres maar hier was enkel zijn voornaam uit af te leiden en ik had de gesprekken via e-mail en via SMS onderling.
Vandaag heb ik echter door een stom toeval het nummer terug gevonden op mijn oude GSM (die ik voor de fake GSM had) en besloot ik om nog eens te proberen... Ja hoor hij nam op en ik heb zijn naam kunnen achterhalen! Dit betekent op zich wel goed nieuws maar:

Ik heb geen bewijs van betaling aangezien ik cash betaald heb.
Ook heb ik geen adres aangezien we afgesproken hebben op een (achteraf gezien willekeurige) plaats waar hij zogezegd werkte.
Ik heb wel 2 getuigen maar die getuigen zijn mijn moeder en broer dus ik weet niet of deze tellen in het proces?
Wat mij ook opvalt is dat de zaak nu 3 jaar oud is en er nog altijd geen reactie is gekomen.

Wat kan ik volgens jullie doen of zeggen moest ik met de nieuwe informatie naar de politie gaan?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 23 dec 2016 11:34

300 euro, 3 jaar geleden en geen bewijs van betaling. Dossier is hoogstwaarschijnlijk al afgesloten. Persoonlijk denk ik niet dat hier nog veel aan te doen valt.

Reclame

Terug naar “Andere”