Airsoft

Jordi_bieb
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Airsoft

#1 , 14 dec 2016 17:43

Hallo,

Ik ben 14 jaar oud en zeer geïnteresseerd in airsoft.
Ik zou dit dus ook zeer graag zelf spelen, mijn vraag is dus wat is de minimumleeftijd voor het spelen van airsoft ?
En mag ik ook (eventueel met toestemming van mijn ouders) zelf al airsoftwapens kopen/bezitten?
Indien ja , wat als ik ze van de ene naar de andere plaats wil brengen, mag dit zomaar ?

Alvast bedankt voor alle hulp en reacties !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 14 dec 2016 21:49

Soms vallen ze onder de wapenwet.
Dus niets voor kinderen.
In de plaatsen waar er mee 'gespeeld' wordt is er een wettelijke minimumleeftijd die ik echter niet ken. Ik vermoed 16.
U mag daar NOOIT mee op straat komen worden beschouwd als op een echt vuurwapen gelijkend tuig en dus als dusdanig ook gestraft .. is correctioneel. Dus vervoer steeds ongeladen in afgesloten kist - lading op andere plaats in afgesloten kofferbak.
Voor een 14 jarige wordt dat dan een (gesloten) instelling + de kosten voor de ordediensten kan oplopen ... ken zo'n case jaren gelden omgerekend zou dat nu ( buiten de verbeurdverklaring - huiszoeking - voorleiding jeugdrechter - dag verlet voor pappa en mamma wegens moeten aanwezig zijn) aan schadevergoeding zo'n 5 à 6000 €.

giserke
Berichten: 2434

#3 , 14 dec 2016 23:17

Je moet meerderjarig zijn. Dus niet 16+ maar 18+. En voor Airsoft wapens met een kinetisch kracht van 7,5 joule op 2,5m moet je bovendien een vergunning hebben. KB van 30 maart 1995 Art.3. nu art. 8 KB 29.XII.2006

Weet dat Airsoftclubs niet kunnen lachen met 14 jarige zelfverklaarde Rambo's die onze sport naar de stokken helpen.

Je zou het voorlopig beter hierbij houden: Ideaal voor 14 jarige jongentjes
Afbeelding

Reclame

Jordi_bieb
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 dec 2016 13:56

Rustig het was maar een vraag hoor
Daar diende dit toch voor ??

Jordi_bieb
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 dec 2016 13:57

En zo noem ik mezelf toch ook helemaal niet
Ik vertel gewoon dat ik interesse heb in jullie sport
Te veel ??

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#6 , 15 dec 2016 16:36

Weet dat Airsoftclubs niet kunnen lachen met 14 jarige zelfverklaarde Rambo's die onze sport naar de stokken helpen.

Je zou het voorlopig beter hierbij houden: Ideaal voor 14 jarige jongentjes
Afbeelding
Sympathiek antwoord op een vraag die op een normale, vriendelijke wijze werd gesteld...

Als we bezoekers gaan verwelkomen met zo'n denigrerende opmerkingen, is't ver gekomen.

Jordi_bieb
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 dec 2016 16:57

Waarom zou ik jullie sport naar de stokken willen helpen als ik er juist respect voor heb ??
Heb ook nooit gezegd net zoals het feit dat ik een "Rambo" ben . Zei ik tog ook niet ?

Jordi_bieb
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 dec 2016 18:55

Bedankt Weo !

Franciscus
Berichten: 38603

#9 , 15 dec 2016 22:11

De eerste twee regels van het antwoord van Giserke zijn correct.
Het aantal Rambo's boven de 18 jaar is trouwens ook niet te tellen in die sport.

Terug naar “Andere”