Foutief uitreksel uit het strafregister

Captain Jeroen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Foutief uitreksel uit het strafregister

#1 , 07 dec 2016 19:01

Groot probleem, al meer dan 25 jaar ben ik gezagvoerder van vliegtuigen.
Regelmatig heb ik voor werk een bewijs van goed gedrag nodig, nooit geen probleem geweest.

Nu zou ik beginnen voor een buitenlandse maatschappij, huidige baan opgezegd.

De nieuwe maatschappij heeft mijn antecedenten onderzocht en ik kom terug als een veroordeeld crimineel, waarschijnlijk voor inbraak....
Dit is pertinent onjuist maar de nieuwe maatschappij wil niets meer met mij te doen hebben (vind maar weer ander werk!!!!)

Hoe kan ik deze onzin rechtzetten , de gemeente geeft die bewijzen alleen maar af, wat te doen? door deze onzin zou ik nooit geen piloot meer kunnen zijn, om te kotsen.

Niet alleen mijn reputatie maar het inkomens verlies ligt ook gevoelig.

Bedankt voor alle tips

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2016 19:54

U eerste werk is naar de gemeente gaan en vragen wat er gebeurt is !

En als zij het niet oplossen zal je best een advocaat onder de arm nemen !

Dit is een serieus geval!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 07 dec 2016 20:17

Eerst de gemeente vragen om dit recht te zetten aangezien zij foutieve informatie hebben gegeven.
Ik was van mening dat derden deze informatie niet bij de gemeente kunnen opvragen, enkel jijzelf.
Blijkbaar gaat het over meer.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Captain Jeroen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2016 21:17

Bedankt voor de feedback, ik heb de gemeente al aangeschreven, het is nog even buiten kantooruren.
Beroepsmatig, uiteraard!!, ben ik nog even een week niet thuis.

Ik heb een gevoelig beroep, ik vlieg nogal eens staatshoofden of andere mensen die nog wel eens in de gazet staan, de lokale (buitenlandse) luchtvaartpolitie kan een antecedenten onderzoek doen.

Maar inbraak, toch niet mijn ding.... dit moet identiteitsverwisseling zijn of een typo, bizar maar het heeft gevolgen voor me

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 19 dec 2016 16:49

Welk model strafblad is opgevraagd ?

Terug naar “Andere”