Schending van vertrouwen

Tweeling
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schending van vertrouwen

#1 , 07 dec 2016 15:32

Hallo,

Ik werk bij een poets bedrijf die met dienstencheques werkt. Onlangs ben ik door de familie van een persoon met alzheimer valselijk beschuldigd van het aanvaarden van cash geld omdat ze toen geen cheques had om in te dienen. Dit is totaal niet waar! Ik ben al verantwoording gaan afleggen op het poets bedrijf en er zal ook een gesprek volgen met de familie en die persoon zelf. Hoe pak ik dit het best aan? Hoe kan ik mijn onschuld bewijzen? Ik maak mij er ziek in met piekeren erover en bang voor de eventuele gevolgen. Dank u voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2016 15:40

Op zich hoeft u niet te bewijzen dat u geen geld aangenomen heeft. Het is aan de familie om te bewijzen dat u dat WEL gedaan hebt. Met andere woorden: u hoeft uw onschuld niet te bewijzen, de andere partij moet uw schuld bewijzen. Zolang uw schuld niet bewezen is, bent u onschuldig. Dit is nog altijd het baisprincipe van de rechtspraak hier in België.

Tijdens een gesprek, ontkent u dus ten stelligste dat u geld aangenomen hebt. Laat ook duidelijk zien dat u niet opgezet bent met dit soort valse beschuldigingen zonder ook maar énige vorm van bewijs.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 07 dec 2016 22:43

Zijn zaken die regelmatig voorkomen.
Wordt daar op het poetsbedrijf niet voor verwittigd en krijgen jullie geen voorafgaande info?
Maar als het niets gebeurd is ... zal het verhaal wel daar moeten eindigen.
Is er sprake van aangifte bij politie?

Schrijf al zeker uw tijdsgebruik op en war u allemaal gedaan hebt die dag. Dat hebt u alvast een goede geheugensteun.

Reclame

Terug naar “Andere”