Verbeurdverklaring

joip
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verbeurdverklaring

#1 , 05 dec 2016 17:14

Goede avond,

Ik ben 3 jaar geleden veroordeeld en heb toen bovenop de gevangenisstraf een verbeurd verklaring gekregen. Nu mijn ( slechte ) advocaat had mij toen gezegd dat ik dit niet moest betalen, aangezien ze alles al hadden ontnomen wat ik had. Achteraf bleek dat ik dit astronomisch bedraag ( 50.000,00 EUR ) ook nog moest betalen. Ik heb toen een brief gestuurd naar patrimoniumdocumentatie ( de dienst die de verbeurdverklaringen beheerd). In die brief heb ik gezegd dat ik niet voldoende inkomen had om dit te betalen en ik dit helemaal niet had verwacht anders had ik wel in beroep gegaan. Nu hij heeft erop geantwoord dat ik dit mocht afbetalen met minstens 50 eur per maand. Tot nu heb ik dus elke maand braaf 50 eur de laatste maanden zelfs 100 eur overgeschreven.

Nu op deze manier kan ik heel mijn leven blijven betalen voor mijn verleden, is er geen tijdslimiet waarin dit moet betaald zijn ?

Is er geen verjaaringstermijn ? Zo ja hoe werkt dit ?

Ik probeer mijn toekomst op te bouwen heb nu al 2,5 jaar een goede job en zou graag binnenkort een appartement/huisje kopen. Gaat de bank niet moelijk doen om mij een lening te geven zolang die verbeurdverklaring niet afbetaald is ?

Alvast bedankt voor de feedback !

Met vriendelijke groeten,

JOIP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4629
Locatie: Diest

#2 , 05 dec 2016 17:44

Wat de verbeurdverklaring betreft : daar kan ik niet zinnig op antwoorden. Behalve het feit dat iedereen die veroordeeld werd daar doorgaans lang na de feiten aan herinnerd wordt.
Wat de bank betreft : deze afbetaling zal beschouwd worden als een maandlast. Als verder het dossier gezond is zie ik niet in waarom dat een probleem zou zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 05 dec 2016 19:07

Door af te betalen verjaart het niet. U zegt dat u een goede job hebt, kunt u dan nu niet meer afbetalen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 21 dec 2016 19:14

Bij mijn weten blijft dit bestaan.
En eerherstel zal ook moeilijk aan te vragen zijn gezien die schuld nog bestaat.

Terug naar “Andere”