Stadionverbod

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Stadionverbod

#1 , 14 nov 2016 01:52

Beste, Waar ik dus mijn slaap voor laat.. Bij deze een stadionverbod gekregen van 9maand en 400 euro boete. Voor uitdagende gebaren. Geen verweermiddelen ingediend. Wel gaan vragen in het politiekantoor wanneer ik werd verhoord. Aangezien er stond betrokkene blijft te verhoren. Kreeg ik vriendelijk te horen dat ik nog word uitgenodigd wat helaas nooit gebeurd is. Na geen verweer ingediend te hebben kreeg ik plots een brief met de uitspraak heel streng beoordeeld. Waarop ik een brief tot hoger beroep heb geschreven met mijn visie + dat ik mij niet mocht verdedigen. Ik wil deze gerust nog eens hier zetten mocht dit nodig zijn. 40 euro rolrecht betaald. Nu is mijn vraag als ik dit verlies hoeveel zijn de gerechtskosten dan? Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 nov 2016 11:15

waarom in hogerberoep en geen verzet aangetekend?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2016 14:17

Omdat ik dacht dat er nog een verhoor ging gebeuren. Er stond betrokkene blijft te verhoren. In de tijd dat ik verweer kon aantekenen. Ben ik met mijn brief naar het politiekantoor geweest. Die wist mij te melden dat ik nog wel een uitnodiging zou krijgen.

Reclame

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 nov 2016 15:04

Beste, Weet je soms hoeveel de gerechtskosten kunnen zijn. Aangezien ik 22jaar ben en een doodnormale supporter.

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 nov 2016 17:19

Graag iemand die mij kan helpen. Ik zou zo graag weten als ik het zou verliezen. hoeveel gerechtskosten eventueel nog bijkomen bovenop het betaalde rolrecht evenals er vermindering is zijn de kosten dan ook voor ik

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 15 nov 2016 22:49

Dus rechtbank en geen administratieve sanctie?
Dan kan u het dossier inkijken voor de rechtbank.
Welke rechtbank is dat?

Gaat het hier over?


HOOFDSTUK III. - Kennisgeving van de beslissing.

Art. 30.Van de beslissing wordt bij een ter post aangetekende brief kennis gegeven aan de overtreder en, bij schending (van de artikelen 20 tot 23ter), aan de procureur des Konings. <W 2007-04-25/38, art. 38, 004; Inwerkingtreding : 18-05-2007>
(Wanneer de beslissing genomen wordt overeenkomstig (artikel 24quater), wordt ze ook aan de vader en de moeder, de voogden of de personen die het gezag over de minderjarige uitoefenen, betekend.) <W 2003-03-10/34, art. 16, 002; Inwerkingtreding : 10-04-2003> <W 2007-04-25/38, art. 38, 004; Inwerkingtreding : 18-05-2007>
(De beslissing wordt betekend uiterlijk binnen de tien werkdagen die volgen op het aflopen van de termijn bepaald in artikel 32.
Naast de beslissing bevat de betekening in voorkomend geval een uitnodiging tot betaling van de administratieve geldboete opgelegd aan de overtreder binnen de termijn bepaald in artikel 28. [1 ...]1.) <W 2007-04-25/38, art. 38, 004; Inwerkingtreding : 18-05-2007>
----------
(1)<W 2011-04-14/06, art. 85, 005; Inwerkingtreding : 16-05-2011>

HOOFDSTUK IV. - Hoger beroep. <W 2003-03-10/34, art. 16, 002; Inwerkingtreding : 10-04-2003>

Art. 31. (§ 1.) De overtreder die de beslissing van de (in artikel 26, § 1 eerste lid), bedoelde ambtenaar betwist, tekent op straffe van verval binnen een termijn van een maand vanaf de kennisgeving van de beslissing, bij wege van verzoekschrift, beroep aan bij de politierechtbank. <W 2003-03-10/34, art. 17, 002; Inwerkingtreding : 10-04-2003>
Tegen de beslissing van de politierechtbank staat geen hoger beroep open.
Onverminderd de bepalingen in het eerste en tweede lid zijn de bepalingen van het Gerechtelijk Wetboek van toepassing op het beroep bij de politierechtbank en het buitengewoon hoger beroep.

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 nov 2016 11:08

Beste, eerst en vooral bedankt voor je reactie. Ik heb een sanctie ( de beslissing) gekregen van de voetbalcel 9 maand en 400 euro. hierin kan ik mij echt niet vinden en is gewoon ridicul erover. wetende dat toen ik mijn laatste match nog binnenmocht gewoon stond met mensen te praten desbetreffende spotter nog eens kwam " lachen en een knipoogje" . ik heb beroep gaan aantekenen in de politierechtbank te Kortrijk ook ik heb duidelijke argumenten . Dusja daarmee dat ik mij afvroeg hoeveel de gerechtskosten zouden zijn aangezien 400 euro boete al een serieuze som is. Alvast bedankt

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 nov 2016 14:52

HOOFDSTUK IV. - Hoger beroep. <W 2003-03-10/34, art. 16, 002; Inwerkingtreding : 10-04-2003>

Art. 31. (§ 1.) De overtreder die de beslissing van de (in artikel 26, § 1 eerste lid), bedoelde ambtenaar betwist, tekent op straffe van verval binnen een termijn van een maand vanaf de kennisgeving van de beslissing, bij wege van verzoekschrift, beroep aan bij de politierechtbank. <W 2003-03-10/34, art. 17, 002; Inwerkingtreding : 10-04-2003>
Tegen de beslissing van de politierechtbank staat geen hoger beroep open.
Onverminderd de bepalingen in het eerste en tweede lid zijn de bepalingen van het Gerechtelijk Wetboek van toepassing op het beroep bij de politierechtbank en het buitengewoon hoger beroep.



ja dit staat er onder mijn beslissing

Franciscus
Berichten: 38599

#9 , 16 nov 2016 23:11

Indien nog binnen de maand kan u in beroep bij politierechtbank.

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#10 , 17 nov 2016 15:22

Dit heb ik dan ook gedaan maar komen er dan nog extra kosten bij bovenop de 40 euro rolrecht?

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 nov 2016 18:40

?

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#12 , 24 nov 2016 22:33

Bij deze heb ik een brief gekregen van de advocaat van de voetbalcel.

Hierbij kan ik U melden de raadsman te zijn van de B.S. ,FOD Binnelandse zaken, Voetbalcel met kantoren te 1000 Brussel Waterloolaan 76.

In bijlage laat ik U kopie geworden van mijn schrijven aan de rechtbank met het oog op de behandeling van het door u ingestelde hoger beroep.

Doordat advies moet ingewonnen worden bij het Openbaar Ministerie en er door mijn conclusies moeten opgesteld worden zal de zaak niet behandeld worden op de inleidende zitting. U dient dan ook niet aanwezig te zijn.

U ontvangt later een gerechtsbrief van de politierechtbank met de nieuwe datum waarop de zaak wel zal behandeld worden.

Met meeste Hoogachting,
...


Geachte Politierechter

betreft : mijn naam
m.ref
uw ref.

Hierbij heb ik de eer u te melden raadsman te zijn van de BELGISCHE STAAT, vertegenwoordigd door de Minister van Binnenlandse zaken, met kantoren bij FOD Binnenlandse zaken, Voetbalcel Waterloolaan 76 te 1000 Brussel.

Mijn cliënt werd als geïntimeerde opgeroepen in hoger beroep op de zitting van woensdag 07.12.2016 ten verzoeke van de heer (mijn naam ).

Mag ik U verzoeken nota te nemen van mijn tussenkomst voor de geïntimeerde en van mijn schriftelijke verklaring van verschijning.

Er dienen conclusies te worden opgesteld en overeenkomstig art. 747 Ger. W. doen wij volgend voorstel:

- Voor geïntimeerde, de B.S. : tegen uiterlijk 07.02.2017
- Voor appellant , de heer ( mijn achternaam) : tegen uiterlijk 07.04.2017
- Voor geïntimeerde, de B.S. : tegen uiterlijk 08.05.2017

kopie dezer zend ik aan de heer ( mijn naam )

met meeste hoogachting,

( naam advocaat tegen partij)


nu is mijn vraag wat moet ik hiermee nu doen? en wat stellen die datum's voor

Alvast bedankt ,

Franciscus
Berichten: 38599

#13 , 24 nov 2016 22:41

U krijgt de conclusies van de staat (geïntimeerde) op die datum thuis gestuurd - indien u een advocaat hebt gaan die naar de advocaat.
U dient te antwoorden met uw argumenten tegen 7.4.17 aan de advocaat van de staat.
U krijgt reactie van de staat tegen 8.5.2017.
Uiteraard stuurt u ook uw conclusies aan de griffie van de politierechtbank

Franc
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#14 , 24 nov 2016 22:50

Wat een soepje. Kan ik hieraan niet iets doen dat het toch voorkomt 7 december. Ik sta recht in mijn schoenen en heb geen advocaat.

Franciscus
Berichten: 38599

#15 , 24 nov 2016 23:18

Neen.
In beroep heeft elke partij het recht zijn argumenten terug naar voor te brengen.
Men 'herneemt' het volledige onderzoek.

Terug naar “Andere”