Bang van vriend !! Kan ik bescherming krijgen ?

Nicolemarc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bang van vriend !! Kan ik bescherming krijgen ?

#1 , 01 nov 2016 23:52

Ik wil men vriend uit huis zetten . Zen adres staat er nog niet . Het is nu al meer of 1 jaar en 4 maand . Dat al het geld van hem naar gebruik coke gaat . Ik kon ook niet meer zonder maar van mij is het speed . Maar intussen ben ik er nu van afgestapt . Hij beloofd en beloofd . Maar er verandert niks . Ik wil hem er uit maar hij mag het niet weten . Heb het al 2 x geprobeerd en kreeg slaag en hij nam een mes en zei ik maak je kapot als je me er uit zet of me laat zitten . Ik kan dit leven niet meer aan maar ben doodsbang . Heb 2 hondjes en een poes en ik kan ze zeker niet achter laten .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 02 nov 2016 00:02

Aangifte doen bij politie.
Maar ga eerst eens met hun dienst SLAchtofferZorg ( i uw politiezone kunnen ze anders genoemd worden) spreken deze zijn als sociale dienst gebonden door hun beroepsgeheim ook tgo de politie zelf.
Maar ze kunnen u wel begeleiden - doorverwijzen naar de reguliere sociale diensten maar ook helpen bij het formulieren van de aangifte.
Slagen en bedreigingen zijn zo wie zo strafbare feiten en vallen dan ook onder de Intra Familiaal Geweld procedure.
Zowel politie als gerecht ( zowel parket als rechters ) zijn gevoelig voor de problematiek en treden en serieus tegen op.


Niet wachten.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

mjers
Berichten: 1788

#3 , 02 nov 2016 08:55

inderdaad, de enige correcte oplossing is om dit aan te geven aan de politie.

Reclame

Terug naar “Andere”