Aanduiding parkeren

Pieter1986
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanduiding parkeren

#1 , 12 okt 2016 01:22

Beste,

ik kreeg een maand terug een parkeerboete op een plaats die vroeger altijd gratis was
de parking bevindt zich niet op de baan maar een aparte openbare parkeerruimte..
Parking Benedictuspoort Speurder (Gent)
https://carambla.com/parkings/102062

kan natuurlijk altijd dat je plots moet betalen maar heb zitten rondkijken en er staat niets van borden die aanheeft dat je u op een betalende parking begeeft..
dus een totaal vreemde persoon kan nooit weten dat je daar moet betalen.. op de baan ernaast is het een betalende zone al staan er ook geen borden maar wel een betaalautomaat..
is hier geen wetgeving voor? kwestie qua aanduiding ofzo...
boete is maar 30euro maar toch vindt het oneerlijk zeker omdat het vroeger gratis was en nu plots zonder een bericht of aanduiding betalend zou zijn..
kan iemand mij hier een antwoord op geven wat ik kan doen? betalen of heb ik een poot om op te staan?

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5465

#2 , 12 okt 2016 09:06

Dit is geen boete maar een parkeerretributie. 'k Ken die parking niet maar 'k zou beginnen met carambla te kontakteren (zelfs per email) om de bevestiging te krijgen dat het op de website vermelde "gratis parkeerzone net buiten de betalende zone" nog altijd gratis is.

Gewapend met de bevestiging protester je de parkeerretributie (eerst per gewone brief / mail) doch zodra je rappels begint te krijgen met een AS met kopie per gewone brief.

Als je natuurlijk niet op de parking stond doch net erbij op de steenweg dan betaal je beter direct om oplopende rappelkosten te vermijden.

Reclame

Terug naar “Andere”