Vraagje over persoon die fraudeert

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

Vraagje over persoon die fraudeert

#1 , 02 sep 2016 15:12

Beste,

Mijn ex partner heeft net een totale uitverkoop van zijn winkel achter de rug omdat aanvraag op surseance van betaling toch geen enkel nut had.
Mits hij ook met een pak persoonijke schulden zit zou de aanvraag op surseance sowieso geweigerd worden.

3 weken voor de bewuste sluiting van zijn zaak (totale uitverkoop) heeft hij enkel nog enkel cash betalingen aanvaardt (banccontact zogezegd deffect)wat maakt dat dit allemaal zwartgeld is die nergens gerigistreerd staat en hij als mooie reserve voor zichzelf gehouden heeft (ruwe 50.000 euro) zodat hij niets aan de schuldeisers moet uitbetalen.
Zelf doet hij alsof hij helemaal niets meer heeft en om uiteraard zijn vele schulden niet te moeten betalen.

Snel heeft hij wel geprofiteerd om wat luxe voorwerpen (o.a. nieuwe gsm en televisie) voor zichzelf te kopen op naam van het bedrijf.

Hij heeft zijn luxe auto verkocht en een nieuwe luxe wagen gekocht op naam van zijn moeder.
Hij heeft in zijn appartement nog meerdere meubels staan die hij ook wil verkopen uit schrik dat een deurwaarder er elk moment kan staan.

Nu is dit niet mijn zaak, maar dit is voor mij een erg foute boel, en mits hij de vader van mijn kind is (waar hij uiteindelijk co-ouderschap mee wenst)
weet ik niet goed wat de gevolgen kunnen zijn van zijn handelingen ? Ik ben ook bang dat hij geen onderhoudsgeld meer betaalt.

Mij heeft hij op straat gezet, dus ik heb niets met zijn handelingen te maken.
Wat zijn de gevolgen voor hem ?

Hij reagert nu alsof er helemaal niets aan de hand is, maar het kan toch niet anders dan daar een staartje aan komt ?

Graag uw mening hierover.

Een bange mama.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12863

#2 , 02 sep 2016 15:18

In het ergste geval wordt hij inderdaad zo onvermogend dat men geen alimentatie meer bij hem kan komen vorderen, ik raad dan ook aan om nu reeds de bevoegde instanties in te lichten (uiteraard als u alles hier kunt bewijzen) zodat men een deel van deze verarming kan vermijden.

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#3 , 02 sep 2016 15:34

@LeenW Mijn angst is dat deze persoon gevaarlijk is. Ik weet dat hij veel problemen zal aanrichten als hij weet dat ik mijn mond open gedaan heb.
Het zou me allemaal niets kunnen schelen als we niet een kind zouden hebben.
Hij kan daaromtrent veel problemen veroorzaken en heeft er al eens mee gedreigd ...

Kan dit anoniem gebeuren ? Zoja, welk soort bewijzen heb ik nodig ?
Hij heeft wel eens geld op mijn rekening gestort omdat hij dit niet in zijn bezit mocht hebben, maar dat heb ik teruggestort om problemen te vermijden.
Ondertussen zijn we ook niet meer in goede termen ...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38616

#4 , 08 sep 2016 23:47

Niets belet u om aangifte te doen bij federale politie ( Ecofin) of via de lijn anonieme melders ik dacht ook bij financiën.

Terug naar “Andere”