Veroordeeld door fout van mijn vader

blacksheepone
Topic Starter

Veroordeeld door fout van mijn vader

#1 , 28 feb 2006 13:20

Nu reeds meer dan 8 jaar geleden ben ik veroordeeld geweest, hoewel ik nooit persoonlijk ben op de hoogte gebracht dat ik veroordeeld was en nooitenig exploot heb ontvangen persoonlijk in de hand, voor een fiets dat mijn vader nooit heeft betaald.

Het zit zo dat ik destijds na een ongeval een nieuwe fiets heb laten maken dat betaald moest worden met het verzekeringsgeld van de Belgische Wielrijdersbond, geld dat op de rekening van mijn vader werd gestort en waarvoor hij het nodige moets doen om dat te betalen aan de fietsenhandelaar.
Blijkbaar heeft hij dat nooit gedaan. Ondertussen is hij overleden.
Aangezien de fiets op maat werd gemaakt werd hij dus met mijn naam erop geschilderd vervaardigd.

Ik heb alle bewijzen dat het geld nooit aan mij werd gestort en dat de financiele kant volledig in de handen van wijlen mijn vader lag. (rekeningnummer waarop werd gestort enz enz...

Nu werd ik dus veroordeeld, hoewel ik herhaal dat ik daarvan tot heden toe niet op de hoogte was en niets heb gezien van exploten die mij verwittigden van mijn veroordeling. Zelf heb ik g??n enkel ontvangstbewijs afgetekend voor een dergelijk exploot of andere...

Na m??r dan 8 jaar komt de tegenpartij aanzetten met de kosten vermeerderd door onder andere de interesten en andere kosten en kost die fiets dus m??r dan het dubbele, ongeveer 5700 Euro !!!

De deurwaarder van de tegenpartij beweerd dat de zaak is verwijld en wil loonleggend beslag inzetten !!!!

Ik ben niet akkoord dat zolang werd gewacht ( kan dat trouwens wel dat zo lang wordt gewacht ?!!?
Ben niet akkoord met de grond van de zaak en niet akkoord met de extra aangerekende sommen.

Volgens de deurwaarder van de eisende partij kan ik ondanks de elementen die pleiten in mijn voordeel niets meer ondernemen ....

Is dat waar en wat kan ik doen ?

Ik ben niet akkoord dat dit zo maar gebeurt na m??r dan 8 jaar !!!
Ik ben ook niet akkoord dat er zoveel word bijgerekend !!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 18 mar 2006 17:51

Heeft u reeds een advocaat gecontacteerd ? Deze zaak lijkt me complex genoeg om desnoods eens langs te gaan bij een lokaal Justitiehuis.
Op volgende site kan u een dichtstbijzijnde justitiehuis vinden: http://www.just.fgov.be/nl_htm/organisa ... zen/mj.htm

Reclame

Terug naar “Andere”