Hoverboard kopen

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

Hoverboard kopen

#1 , 31 jul 2016 11:09

Ik overweeg om een Hoverboard te kopen, gezien ik problemen heb met stappen. Het zou voor mij een zeer goede oplossing kunnen zijn.

Nu lees ik dat dit apparaat illegaal zou zijn en dat men er niet mee op de openbare weg (incl. voetpaden) mag gaan?



Weet iemand daar meer van?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

jan124
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 feb 2017 19:28

wat is beter lamborghini of normale

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 22 feb 2017 19:39

Ik ken iemand met een mobiele beperking die dit al een jaar of 15 gebruikt zonder problemen.
Hij kocht dit toen in de VS.

giserke
Berichten: 2434

#5 , 27 feb 2017 10:35

Wanneer je op openbare weg komt, zou ik wel een verzekering nemen hiervoor.

eylis
Berichten: 8837

#6 , 27 feb 2017 11:00

de wetgeving mbt "mobiele één en tweewielers is grondig aangepast per 1 januari. alles valt en staat (letterlijk) met de snelheid waarmee uw 1of2wieler zich op de openbare weg verplaatst.
Als het meer dan 25 km per uur is, moet het voertuig geregistreerd worden en moet je een nummerplaat aanvragen. Trager, moet het niet. Nu bestaan er verschillende modellen en ze zijn zeker niet allemaal conform. Daarom informeer je je best over het specifieke model dat je aankoopt. Let op, niet alle plaatselijke politie-agenten kennen de nieuwe wetgeving al goed. Een belletje naar de FOD mobiliteit kan ook veel verhelderen. Je verzekeringsmakelaar (als het een goeie is) weet welke verzekering je MOET afsluiten.

Terug naar “Andere”