Adres / plaats van verhoor

Seba82
Topic Starter
Berichten: 3

Adres / plaats van verhoor

#1 , 12 jul 2016 14:39

Beste,

voor de eerste keer in m'n leven heb ik te maken gehad met politie / rechtbank.
Ik ben als beklaagde 3 weken vast gehouden in de gevangenis.
Mijn vonnis is zeer gunstig, enkel geringe gerechtskosten, en 5 jaar probatie voorwaarden.
Wat mij het meeste stoort zijn die probatie voorwaarden.
Gedurende 5 jaar zal ik op regelmaat naar justitie assistent moeten gaan, en mag ik niet meer uitgaan op café, discotheek, festivals, etc,..
Gisteren viel me iets op toen ik in papieren van verhoor aan het herlezen was.
De plaats van verhoor is namelijk fout.
Kan dit eventueel gebruikt worden als procedurefout? Ik heb nog 2 weken om in beroep te gaan.
Indien dit niet kan dienen als procedurefout met nietigverklaring van die zak als gevolg, dan laat ik het maar zo.
Ik ben niet iemand die veel uitga, maar de weinige keren dat ik plezier wil beleven wil ik niet dat ze mij dat afpakken.
Nog nooit in m'n leven heb ik iemand iets misdaan (slagen, vandalisme, inbraken, diefstal,... nog nooit!).
Die zaak was er omdat ik cannabis rookte en meer dan toegestane hoeveelheid bezat, waardoor ik eerst verdacht werd van een dealer te zijn, of van te werken voor een dealer. Daarvan werd ik onschuldig bewezen, want ze hebben m'n gsm en computer volledig nagekeken.
Wat ik wil, is gewoon met rust gelaten worden van justitie en dergelijke. Ik doe niemand iets verkeerd en wil gewoon verder gaan met m'n zorgeloze leventje, zonder last te hebben van die "mentale handtastelijkheid" (of hoe men het ook kan noemen) gedurende 5 jaar.
Mvg

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12864

#2 , 12 jul 2016 14:43

Gewoon ter info, er bestaat niet zoiets als "meer dan toegestane hoeveelheid" bij cannabis. U mag geen cannabis bezitten of gebruiken.

Seba82
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 12 jul 2016 14:46

Ja dat weet ik.
Maar onder een bepaalde hoeveelheid word het gedoogd (max 3gram dacht ik), en dus miniem gevolg aan gegeven.
Ik vind het gewoon al erg genoeg dat ze mij 3 weken hebben opgesloten. Gedurende die 3 weken was ik er helemaal niet goed van.
Nu wil ik gewoon met rust gelaten worden van alles wat met justitie te maken heeft.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 17 jul 2016 09:28

U advocaat kan u toch beter inlichtingen geven, hij kent het dossier.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”