van manipulatie en vervalsingen van pv´s tot afpersing politie X

bogie1962
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

van manipulatie en vervalsingen van pv´s tot afpersing politie X

#1 , 18 mei 2016 07:15

Aan : diverse

Betreft : Klacht tegen Politie X

Geachte procureur des Konings,

Op 11. 04.2016 wordt ik , in gezelschap van mijn vrouw Mvr............. , door verbalisanten A & B staande gehouden voor een verkeerscontrole. Gezien ik geen houder meer was op dat moment van een geldig rijbewijs en de nummer borden niet conform waren met het betreffende voertuig (ondanks het feit dat er geldige handelaarsplaten aanwezig waren en mijn vrouw een geldig rijbewijs bezat) werd het voertuig in beslag genomen en getakeld.
Verdere verklaringen en uitbreiding van dit dossier zal voor de bevoegde rechtbank ten gronde gedaan worden.

In het betreffende voertuig lag een stuurwiel van een Mercedes pagode met een waarde van 2500 euro. Het stuurwiel lag nog in het voertuig toen deze getakeld werd.
Op 15 04.2016 ben ik samen met mijn vrouw het verzekeringsbewijs gaan voorleggen bij de betreffende diensten , politie X. Het voertuig werd terug vrijgegeven.
Bij het ophalen van het voertuig stellen mijn vrouw en ik vast dat het stuurwiel verdwenen is uit het betreffende voertuig dat eerder in beslag en getakeld geweest is.
Ik stel de vraag aan de man die het voertuig getakeld heeft of hij het stuurwiel gezien heeft , doch deze geeft aan dat hij niets gezien heeft van enig stuurwiel.

Op 19.04.2016 stuur ik een mail naar X (in bijlage)met mijn klacht daarin vermeld , doch krijg geen enkele reactie van de betreffende dienst.

Op 22.04.2016 om 11:08 uur krijg een oproep op mijn mobile telefoon met een privé nummer.Tot mijn verbazing heb ik A aan de lijn of ik geïnteresseerd was om mijn stuurwiel terug te kopen voor 1000 euro. Ik heb dit voorstel flagrant geweigerd en heb gezegd dat ik klacht neer zou leggen bij het comité P. Waarop Dhr. A mij geluk wenste en de telefoon ophing. In het ontvangen afschrift van het pv van Dhr. A stelt hij mijn verklaring dat ik klacht neerleg bij het comité P in een volledig ander daglicht, wat zijn intentie en persoonlijkheid weerspiegeld.

Op 13.05.2016 krijg ik een afschrift aangaande de verkeerscontrole van 11.04.2016. Het doet mij versteld staan dat een verbalisant zoals Dhr. A zonder enige schroom een pv opstelt waarin de onwaarheden zo overduidelijk zijn. Opsteller A beweerd op 15.03.2016 mijn persoon achter het stuur van een Mercedes met kenteken XXXXXXXX gezien te hebben , doch kon geen controle doen gezien hij geen tijd had om het voertuig reglementair te doen stoppen “omdat de bestuurder het voertuig parkeerde op een prive terrein”.
Ten eerste is de voor het eerst in mij ervaring dat een verbalisant die een verdacht voertuig met een verdachte bestuurder zich laat tegen houden omdat “de bestuurder zich parkeerde op een privé terrein”. Deze bewering is op zich niet alleen ridicule en ongefundeerd , maar zelfs door afwezigheid van enige opstelling van een pv een teken van oneerlijke intenties van A.

Verder stelt opsteller A dat “Wij hebben echter weet van het feit dat .......... regelmatig bestuurder is van het voertuig MERCEDES met kenteken XXXXXX”…doch geen enkel pv werd er opgesteld ten laste van mijn persoon, meer nog de laatste veroordeling die ik ten laste ,sturen spijts verval , heb opgelopen is negen jaar geleden in het jaar 2007 voor feiten van 2006. Het is dan ook met verwondering dat ik de verbalisanten die mij zoveel zien rondrijden tijdens mijn rijverbod in tien jaar geen enkel pv heeft opgesteld ten laste van mijn persoon.

Ik heb mijn verhaal gedaan aan verschillende bewoners van (stad) en moest tot mijn verbazing vaststellen dat deze verbalisant gekend is voor dergelijke praktijken en volgens menig inwoner dit al jaren een probleem is bij de diensten politie X.
Het opstellen van valse PV´s en manipuleren van deze documenten is genoegzaam gekend door de inwoners van (stad). (zoals door Dhr. A)


Conform deze beweringen kom ik tot mijn tweede klacht:

Op 10 maart 2014 wordt er brand vastgesteld in een hoeve die ik verhuurde aan de ............... te 3930 Meeuwen-Gruitrode. Er blijkt door de huurders een wietplantage aangelegd te zijn en de reden van de brand.
Op 12 maart 2014 wordt , conform procedure, een huiszoeking gedaan en worden onze laptops en tablets (3 tablets van de kinderen en Twee laptops) in beslag genomen door Dhr. C.

Tot onze verbazing worden mijn vrouw en ik gedagvaard om voor de correctionele rechtbank te Tongeren te verschijnen wegens het telen van drugs. Gezien onze verbazing gaan mijn vrouw en ik op de griffie van de rechtbank het dossier inkijken. Nog groter was onze verbazing vast te stellen dat er geknoeid was met mijn strafblad (er werden veroordelingen wegens drugsfeiten toegevoegd en een veroordeling voor die feiten van 39 maanden). Gezien een strafblad eenvormig is , kan het niet anders dan dat de opsteller deze appendix van een ander persoon zelf heeft toegevoegd.
Bij verdere lezing van het dossier blijkt dat de huurovereenkomst en het copy van de identiteitskaart van de huurder tevens uit het dossier verdwenen was.
Bij eerste aanleg en in graad van beroep zijn wij beiden vrijgesproken van alle schuld en heeft het openbaar ministerie bij kennisname van de ongeregeldheden in het dossier haar excuses aangeboden en de vrijspraak bepleit.

Na de vrijspraak hebben wij contact opgenomen met Dhr. C om onze laptops en tablets terug te krijgen.
Zonder enige schroom verklaard Dhr. C maar twee tablets en twee laptops in beslag genomen te hebben, doch overhandigd ons twee laptops met lader en twee tablets met drie laders voor de tablets!!
Indien het zo is dat Dhr. C slechts twee laptops en twee tablets heeft in beslag genomen kan men de vraag stellen welke meerwaarde een extra lader van een tablet heeft om deze in beslag te nemen.
Gezien wij bij alle tablets en laptops verzocht werden om de laders mee te geven (omdat we bij afwezigheid van bezwarende elementen de toestellen sneller zouden terug in bezit krijgen)hebben wij bij deze dan ook aan dat verzoek voldaan.

Wij hadden besloten om deze zaken te laten rusten om de vrede te maar waren bij de laatste incidenten enorm tot de vaststelling gekomen dat de politie X zich een vrijgeleide permitteert dat men alles kan veroorloven zoals manipulatie en vervalsen van pv ´s zonder enige gevolg.

Vertrouwend op een goed ontvangst verblijf ik met beleefde groeten en achting,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2016 07:25

En wat is je vraag hier ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12945

#3 , 18 mei 2016 07:54

Gelieve ook de namen te verwijderen, het is niet omdat die mensen een openbare functie hebben dat ze hier zomaar mogen worden zwartgemaakt, zeker als u uw eigen naam dan weer wel netjes verwijderd.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 mei 2016 11:37

1) Hebt u een vraag?
2) Namen mogen niet gepost worden op dit forum. Zowel ter bescherming van u, als van de tegenpartij. En vooral ter bescherming van juridischforum.be

bogie1962
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mei 2016 11:47

kan ik het bericht hier volledig verwijderen ?? deze forum heeft geen enkel zin als hier alleen bescherming van verbalisanten en openbare macht wordt gepredikt!!

Meeboo
Berichten: 1493

#6 , 18 mei 2016 11:57

moeilijke mensen tegenwoordig bij de nieuwelingen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 18 mei 2016 12:01

kan ik het bericht hier volledig verwijderen ?? deze forum heeft geen enkel zin als hier alleen bescherming van verbalisanten en openbare macht wordt gepredikt!!
Nee, je bent immers niet herkenbaar (dus geen privacy-probleem) en begrijpt blijkbaar niet waarom namen niet gepubliceerd mogen worden:

Wat jij hier postte, was je mening. Die kan 100% waar zijn, maar evengoed 100% gelogen. Wij kunnen dit niet controleren. Als wij dit hier laten staan, dan beschadigen wij mogelijks de reputatie van iemand die (in het geval van een 100% leugen van jouw kant) juridisch niks te verwijten valt.

Die persoon zou dan schadevergoeding kunnen eisen voor het feit dat wij NIET ingrijpen en zijn reputatie door jouw post beschadigd werd. De schadevergoeding is voor ons te betalen, en wij hebben nauwelijks kans om die schadevergoeding van jou terug te vorderen (als je al financiële middelen hebt).

LeenW
Berichten: 12945

#8 , 18 mei 2016 12:03

kan ik het bericht hier volledig verwijderen ?? deze forum heeft geen enkel zin als hier alleen bescherming van verbalisanten en openbare macht wordt gepredikt!!
Gelet op het aantal dagelijkse bezoekers, heeft dit forum wel degelijk zin. Laffe aanvallen op eender wie, privé of openbaar, staan wij echter niet toe. Bovendien denk ik dat u het woord "forum" verward met "persoonlijke blog". Als u een juridische discussie wil starten of een juridische vraag hebt, mag u hier steeds posten. Als u echter een spreekstoel zoekt om enkel en alleen te kunnen klagen over het systeem omdat u ergens ongelijk hebt gekregen, zijn er genoeg alternatieven.

bogie1962
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 mei 2016 12:12

Het is duidelijk na het lezen van verschillende berichten op dit forum dat mensen met klachten over mensen die een openbare functie bekleden gewoon weggelachen worden ... en LeenW gewoon ten tittel van inlichting EEN FORUM IS OOK EEN INFORMATIEF PLATFORM!!!!! ....dit is een farce hier !!!

bogie1962
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 mei 2016 12:18

kan ik het bericht hier volledig verwijderen ?? deze forum heeft geen enkel zin als hier alleen bescherming van verbalisanten en openbare macht wordt gepredikt!!
Nee, je bent immers niet herkenbaar (dus geen privacy-probleem) en begrijpt blijkbaar niet waarom namen niet gepubliceerd mogen worden:

Wat jij hier postte, was je mening. Die kan 100% waar zijn, maar evengoed 100% gelogen. Wij kunnen dit niet controleren. Als wij dit hier laten staan, dan beschadigen wij mogelijks de reputatie van iemand die (in het geval van een 100% leugen van jouw kant) juridisch niks te verwijten valt.

Die persoon zou dan schadevergoeding kunnen eisen voor het feit dat wij NIET ingrijpen en zijn reputatie door jouw post beschadigd werd. De schadevergoeding is voor ons te betalen, en wij hebben nauwelijks kans om die schadevergoeding van jou terug te vorderen (als je al financiële middelen hebt).
Ik veronderstel dat u gelezen heeft dat deze klacht een eind neerlegging heeft bij de procureur des Konings te Tongeren en bij het comité P....moest dit een één of andere zoveelste klaagzang over een verbalisant zijn zou ik u gelijk geven maar gezien deze klacht wel degelijk zijn neerlegging vind bij de bevoegde instanties kan u er van op aan dat hier niet het geval is van lukraak klagen. gezien de feiten zo ernstig zijn was het voor mij dan ook geen enkel probleem deze mensen met naam en toenaam te publiceren.

bogie1962
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 mei 2016 12:19

kan ik het bericht hier volledig verwijderen ?? deze forum heeft geen enkel zin als hier alleen bescherming van verbalisanten en openbare macht wordt gepredikt!!
Gelet op het aantal dagelijkse bezoekers, heeft dit forum wel degelijk zin. Laffe aanvallen op eender wie, privé of openbaar, staan wij echter niet toe. Bovendien denk ik dat u het woord "forum" verward met "persoonlijke blog". Als u een juridische discussie wil starten of een juridische vraag hebt, mag u hier steeds posten. Als u echter een spreekstoel zoekt om enkel en alleen te kunnen klagen over het systeem omdat u ergens ongelijk hebt gekregen, zijn er genoeg alternatieven.
Het is duidelijk na het lezen van verschillende berichten op dit forum dat mensen met klachten over mensen die een openbare functie bekleden gewoon weggelachen worden ... en LeenW gewoon ten tittel van inlichting EEN FORUM IS OOK EEN INFORMATIEF PLATFORM!!!!! ....dit is een farce hier !!!

bogie1962
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 mei 2016 12:32

moeilijke mensen tegenwoordig bij de nieuwelingen.
tja elke mens dat zich niet als kuddedier wenst te beschouwen wordt als moeilijk gezien .....ben trots dat ik mij niet als kuddedier moet bestempelen !!

bogie1962
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#13 , 18 mei 2016 12:33

En wat is je vraag hier ???
is dit forum ook geen informatief platform???

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#14 , 18 mei 2016 12:38

En wat is je vraag hier ???
is dit forum ook geen informatief platform???

Van de meer dan de 5 jaar dat ik hier dagelijks kom heb ik daar geen weet van, het is zeer opmerkelijk dat het de laatste twee weken verschillende mensen dit denken, waarom dit weet ik niet!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12945

#15 , 18 mei 2016 12:50

kan ik het bericht hier volledig verwijderen ?? deze forum heeft geen enkel zin als hier alleen bescherming van verbalisanten en openbare macht wordt gepredikt!!
Gelet op het aantal dagelijkse bezoekers, heeft dit forum wel degelijk zin. Laffe aanvallen op eender wie, privé of openbaar, staan wij echter niet toe. Bovendien denk ik dat u het woord "forum" verward met "persoonlijke blog". Als u een juridische discussie wil starten of een juridische vraag hebt, mag u hier steeds posten. Als u echter een spreekstoel zoekt om enkel en alleen te kunnen klagen over het systeem omdat u ergens ongelijk hebt gekregen, zijn er genoeg alternatieven.
Het is duidelijk na het lezen van verschillende berichten op dit forum dat mensen met klachten over mensen die een openbare functie bekleden gewoon weggelachen worden ... en LeenW gewoon ten tittel van inlichting EEN FORUM IS OOK EEN INFORMATIEF PLATFORM!!!!! ....dit is een farce hier !!!
U wordt niet weggelachen, u wordt gevraagd zich aan de geldende forumregels te houden. Het is niet omdat het één forum iets toelaat, dat alle andere fora dat ook moeten doen. Hebt u nog juridische vragen in verband met uw problemen?

Terug naar “Andere”