uitnodiging eerste verhoor

inni1234
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

uitnodiging eerste verhoor

#1 , 07 apr 2016 12:37

Beste,

Ik heb een brief ontvangen voor schriftelijke verhoor(verdachte) dat ik me op .. datum of.. datum moet komen ivb ten laste gelegd winkeldiefstal.

1.u kan tijden het verhoor niet verplicht worden uzelf te beschuldigen.

2. u heeft de keuze na bekenmaking id om een verklaring af te leggen of te zwijgen.

3. u heeft het recht voor dit eerste verhoor een advocaat te raadplegen.

4. op dit ogenblik ben je niet van je vrijheid beroofd en ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
inni1234
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2016 12:39

wat moet ik doen>

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 07 apr 2016 12:46

naar daar gaan en horen wat ze te zeggen hebben.
heb je iets gestolen?

Reclame

inni1234
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 apr 2016 13:29

nee helemaal niet maar op de brief staat mijn naam alles

inni1234
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 apr 2016 13:29

kan ik worden aangehouden? ik kan morgen om 19.00 uur gaan maar heb een zoon van 9 maanden en heb niemand om mij heen die kan oppassen?

inni1234
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 apr 2016 13:30

kan ik mijn zoontje meenmen naar het verhoor. ikk heb om half 5 een afspraak met een advocaat

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#7 , 07 apr 2016 13:39

Lijkt me niet zo'n goed plan dat je zoontje meegaat. Is er niet iemand die even op hem kan passen? Anders zit er inderdaad niet veel anders op dan hem mee te nemen.

Je aanhouden voor een vermeende winkeldiefstal zullen ze in principe niet doen. Eer ze je aanhouden moet je al iets stevigs mispeutert hebben of moeten ze je op heterdaad betrappen.

De 4 puntjes die in de brief staan, moeten ze wettelijk vermelden. Dat lijkt misschien direct heel intimiderend, maar zo is het niet bedoeld. Men wil je gewoon wijzen op je rechten.

Als je niets te verbergen hebt, ga naar het verhoor en antwoord op de vragen die ze je stellen.

Franciscus
Berichten: 38681

#8 , 07 apr 2016 13:40

Salduz III
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... tPDzQSk0RQ

Best gaan en u houden aan de opgegeven regels.

Indien u niet gaat wat zijn de mogelijkheden:
Al naargelang de feiten een nieuwe uitnodiging met andere data.
Als u dan weer niet gaat
ofwel een dagvaarding om te verschijnen voor de correctionele rechtbank.
Ofwel een bevel uitgereikt door een onderzoeksrechter of een bevel tot medebrenging of bij lijf neming of een actie die door procureur kan genomen worden. Wetgeving is de laatste jaren 'iets' gewijzigd o.a. Salduz en Francimont maar ook B.O.M. en potpourri II
Uw signalering in de Algemene Nationale Gegevensbank op te sporen voor verhoor. Heeft ook zijn gevolgen op voor u minder geschikte gevolgen vb aan een luchthaven - bij een politiecontrole.

Het is alleen als je er een spelletje van wil maken .... dat parket of onderzoeksrechter soms ook met een voorhamer tegen een mug zal meppen ... ook al meegemaakt.

Terug naar “Andere”