Boete door de politie en douane voor 1 op 1 kledij

FreeTrader
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Boete door de politie en douane voor 1 op 1 kledij

#1 , 24 feb 2016 10:58

Hallo

Ik ben net terug gekomen van Turkije met slechts nieuws, ik ben afgestapt op de luchthaven van Dusseldorf in Duitsland en ik had 2 koffers met me mee die ongeveer 30 kilo wogen met allemaal fake designer kleden van Armani en Hugo Boss.

En natuurlijk werden mijn koffers gecontroleerd op de luchthaven van Dusseldorf door de douaniers en zijn al mijn kleden van mij afgepakt.

Ik heb ter plaatse een boete van 3 000,00 euro gekregen omdat ik fake designers bij me had en omdat ik van ieder kledij 5 verschillende maten bij me had dus dachten ze dat ik het ging verkopen maar dat is niet zo.

Zou het nut hebben als ik op beroep ga tegen deze oneerlijke gedrag van de douaniers om mij zomaar te controleren tussen 100 passagiers en om de boete te verlagen + mijn kleren terug te krijgen? Want ik kan die boete van 3 000,00 euro nooit betalen want ik ben werkloos.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12945

#2 , 24 feb 2016 11:02

Het enige dat nut heeft, is een afbetalingsplan aanvragen. De kleren zijn waarschijnlijk al vernietigd en ik vind persoonlijk dat u er goed van af komt met zo'n lage boete voor hetgeen u geprobeerd heeft.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 24 feb 2016 11:11

Een gratis tip voor je: als je geloofwaardig wil overkomen wanneer je poneert dat je de kleren niet wou verkopen, registreer je dan niet onder de naam FreeTrader op een juridisch forum.

Is de boete die je gekregen hebt bevrijdend? De merkenhouders zouden zich ook nog wel eens tegen je kunnen keren en dat zal wel wat meer kosten dan 3.000 EUR.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 feb 2016 11:23

de geloofwaardigheid dat die kleren niet waren om te verkopen slinkt enorm als je 5 verschillende maten van elk stuk had. Ter info: "uitdelen" aan vrienden is evengoed niet geloofwaardig.

De totale kost zal idd naar alle waarschijnlijkheid nog een héél stuk hoger zijn.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 24 feb 2016 11:25

U gelooft het mogelijk niet maar u komt nog zéér goedkoop weg indien men enkel de goederen in beslag heeft genomen en een boete van 3000 Euro heeft opgelegd. M.i. is de kans niet onbestaand dat eea nog een gerechtelijk of fiscaal staartje krijgt in België.

De douane heeft perfect het recht u te controleren, ze hoeven u ook helemaal niet uit te leggen waarom ze u er uit pikken tussen 100 passagiers, het enige wat ik kan vaststellen is dat hun instinct blijkbaar goed werkt. 2 koffers van elk 30 kilo met designer kleding dat is overduidelijk niet bestemd voor persoonlijk gebruik.

Indien de houders van de rechten op die merken besluiten een burgerlijke procedure op te starten tegen u dan kan u aankijken tegen een schadevergoeding die een veelvoud is van wat u in Duitsland hebt moeten betalen.

U had er maar op voorhand moeten aan denken dat u een werkloze sjoemelaar bent en een eventuele boete niet zal kunnen betalen, nu is het te laat.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 24 feb 2016 11:34

Mogelijks zal je ook nog moeten opdraaien voor de vernietiging van de aangeslagen goederen. En ben er maar zeker van: de Duitse douane geeft dat zeker door aan die van ons land, met verdere controle tot gevolg. Maak uw kleerkast al maar leeg, en vernietig al die kleding maar zelf. Zal veel goedkoper zijn dan dat ze gevonden wordt door politie en/of douane.

giserke
Berichten: 2434

#7 , 24 feb 2016 12:57

U smokkelt illegale goederen de grens over, wordt gepakt door de douane, en U vraagt zich af of U wel terecht er werd uitgepikt voor controle.
En U vraagt zich ook af of die boete terecht is?

Is dit een ernstige vraag?

jef007
Berichten: 1693

#8 , 24 feb 2016 14:24

raar verhaal : bleiten dat u de boete niet kan betalen maar toch "op vakantie" naar Turkye gaan
of was het een reis voor u zwart handeltje??
ik zou snelsnel al uw verkoopcontacten verwijderen ( kapaza, 2de hands, Facebook..........)

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 feb 2016 15:24

raar verhaal : bleiten dat u de boete niet kan betalen maar toch "op vakantie" naar Turkye gaan
of was het een reis voor u zwart handeltje??
i
Jef men kan nu zeer goedkoop reizen naar turkye, an als je 30 kg namaak goederen kan meebrengen is dit toch winstgevende reizen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15935
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 feb 2016 15:27

Ik heb ter plaatse een boete van 3 000,00 euro gekregen omdat ik fake designers bij me had en omdat ik van ieder kledij 5 verschillende maten bij me had dus dachten ze dat ik het ging verkopen maar dat is niet zo.

Dit geloof je toch zelf niet !!

Ik vind het straf dat men dan nog eist dan men u de klederen zou moeten terug geven??

De douane heeft het recht en dit doet ze meestal men neemt er zo mensen uit de menigte voor controle, ik heb ook al controle gehad en waarom niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 24 feb 2016 16:21

deze oneerlijke gedrag van de douaniers om mij zomaar te controleren.
En dan nog het lef hebben om die douaniers, die gewoon hun werk doen, te beschuldigen van oneerlijkheid :evil: .

WP002
Berichten: 1481

#12 , 25 feb 2016 00:33

Oneerlijk gedrag van de douaniers? Welk dan?

Lanox
Berichten: 3540
Juridisch actief: Nee

#13 , 25 feb 2016 09:20

Oneerlijk gedrag van de douaniers? Welk dan?
Waarschijnlijk net die ene uit de rij gepikt die 5 laagjes kleding over elkaar droeg, en dan niet willen geloven dat dat voor eigen gebruik is. :mrgreen:

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 25 feb 2016 11:55

Denk niet dat we TS hier nog zullen lezen. Die heeft nu al zijn tijd nodig om de nodige centjes bij elkaar te schrapen voor de boetes die eraan komen. Waarschijnlijk door de verkoop van al haar namaakkleding.
Hoe kan je eigenlijk zo stom zijn. Regelmatig wordt er over bericht in de media ter gelegenheid van nog maar eens een verbrandingsaktie van namaak. Werkloos zijn, en als oplossing uw laatste centen besteden aan een vliegtuigticket naar Turkey om namaak te kopen in de hoop die hier voor veel geld te kunnen verkopen. Heb TS wel een businessplan opgemaakt?

FreeTrader
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#15 , 25 feb 2016 19:26

Ik moest vandaag naar de rechtszaal gaan maar ben niet gaan opdagen, ik vraag me af wat er gaat gebeuren

Terug naar “Andere”