Fetisjwear op straat.

Can_I_Axe_You?
Topic Starter
Berichten: 5

Fetisjwear op straat.

#1 , 20 mei 2015 21:26

Hallo,

Ik wou graag weten, als het legaal is om Fetisjwear the dragen in het openbaar - zoals latex - en als het strafbaar zou kunnen zijn?

Groetjes, ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 20 mei 2015 21:34

Als dat geen inbreuk is op of probleem met de openbare orde, rust, salubriteit, zeden en veiligheid is kan dat geen bezwaar zijn.
Wel opletten met maskers want dat is wel verboden
Laatst gewijzigd door Franciscus op 20 mei 2015 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Can_I_Axe_You?
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 20 mei 2015 21:41

Dus het is compleet ok om met latex broek over straat te lopen?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 mei 2015 22:03

Alle normale kledingstukken in latex-versie zullen wel geen probleem zijn. Wil je dus in een latex minirok met latex topje met blote navel rondlopen: geen probleem. Zelfs al ben je een man.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 20 mei 2015 23:01

Wel een beetje op de aangepaste kleuren letten aub.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 mei 2015 10:22

Dus het is compleet ok om met latex broek over straat te lopen?
Waarom zou dat niet OK, zijn? Op zaterdag al eens op de Meir gekopen in Antwerpen? Ik ben zeker dat je daar wel een dame in latex broek zal tegenkomen. (Of een spannende lederen broek, wat naar mijn smaak even afschuwelijk is.)

Maar iets zegt me dat u hier een héél duidelijk afgelijnde, geïsoleerde vraag stelt, om het antwoord dat hier gegeven wordt te kunnen toepassen in een situatie die helemaal niet zo geïsoleerd en duidelijk afgelijnd is. Laat ons even weten in welke context u deze vraag stelt? Wat momenteel geantwoord is, is mogelijk totaal foutief als je het héle verhaal niet vertelt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bartvdv
Berichten: 1911

#7 , 21 mei 2015 10:37

@Gebruiker21:

Als ik naar de naam van TS kijk, denk ik dat TS graag met een latex broek waarin zijn zaakje duidelijk zichtbaar is, wil rondwandelen op de Meir; om een of andere vreemde reden. Maar elk zijn goesting misschien.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#8 , 21 mei 2015 10:52

Zolang niet in strijd met de openbare orde en goede zeden (en zoals gezegd, geen maskers) doet u wat u wil. Uw vestimentaire smaak hoeft niet mijn smaak te zijn en vice versa. Maar let op met die 'openbare orde en goede zeden' want uiteindelijk is dat een kwestie van appreciatie door de rechter (worst case scenario) indien de politie erbij komt. Is ook nogal situatiegebonden; wat kan op het strand (bij wijze van spreken) probeert u best niet voor het kleuterschooltje om 09:00 's ochtends.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

giserke
Berichten: 2434

#9 , 21 mei 2015 11:00

Zolang het esthetisch verantwoord is. Anders heb je een milieuvergunning nodig.

Can_I_Axe_You?
Topic Starter
Berichten: 5

#10 , 21 mei 2015 17:59

Ik heb het op het dragen opzich zonder enige dingen te zien... Ik wil niet mijn randen van dingen laten zien, maar ik vind latex kledij gewoon ongeloofelijk goed zitten om vanalles te doen. Ik draag ze echt bijna overal tot nu toe...


Bvb, Tuinieren, Gamen, Livestreamen, slapen, eten, luieren, dragen ONDER gewone kledij, douchen voor afkoeling, tv-kijken, post uit de brievenbus halen,

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#11 , 21 mei 2015 18:09

U mag rustig mijn gras komen doen, getooid in latex, ik zal geen klacht indienen en als het gazon er goed bij ligt krijgt u nog een potje talk mee ook :mrgreen:
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Can_I_Axe_You?
Topic Starter
Berichten: 5

#12 , 21 mei 2015 18:32

U mag rustig mijn gras komen doen, getooid in latex, ik zal geen klacht indienen en als het gazon er goed bij ligt krijgt u nog een potje talk mee ook :mrgreen:
Haha :lol: . Graag, maar dan anders ook weer liever niet :p :

artemis
Berichten: 3293

#13 , 21 mei 2015 19:10

Slapen in latex?
En douchen voor afkoeling... niet goed voor het milieu maar kan me wel inbeelden dat je het daar warm van krijgt. Stinkt dat niet snel?

Maareuh, denk toch maar aan je huid want als je het zo dagdagelijks draagt kan je huid niet genoeg ademen en kunnen er problemen van komen. Of een latexallergie en dan ga je moeten overschakelen op vinyl :mrgreen:

Can_I_Axe_You?
Topic Starter
Berichten: 5

#14 , 21 mei 2015 19:21

Vinyl? Nee bedankt en ja, je sweet snel, maar dan is het ook te zien hoe je het aanhebt... Ik heb het wel eens voor 6 dagen non-stop gedragen... Niks mis mee...

artemis
Berichten: 3293

#15 , 21 mei 2015 19:45

Let toch maar op. Het is niet voor niets dat zoveel mensen die beroepshalve latex handschoenen dragen er vroeg pf laat een allergie aan ontwikkelen. Zelf ben ik allergisch getest aan oa 3 rubbercomponenten, hoewel ik al veel langer wist dat ik allergisch was aan latex. Het zit vol chemisch rotspul. Eens allergisch ga je het geen 10 min meer kunnen verdragen, zelfs niet op een klein stukje van je huid.

Terug naar “Andere”