Laat met autokeuring

FreelancerIT
Topic Starter

Laat met autokeuring

#1 , 07 nov 2014 16:35

Typisch voor een verstrooide professor als ik...

Ik kwam eerder deze week tot de conclusie me vergist te hebben in de datum waarop mijn wagen moest gekeurd zijn. Ik dacht begin november (stond ook zo in mijn agenda), maar het is begin oktober.

Ik heb een afspraak gemaakt bij mijn garage om de auto na te kijken, om er daarna mee naar de keuring te gaan.

Maar wat riskeer ik tijdens de keuring? Een boete? Of meer?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 07 nov 2014 16:58

De keuringsbewijzen vermelden een geldigheidsdatum. Zorg ervoor dat u deze datum niet overschrijdt om naar de technische keuring te gaan, zoniet moet u een vergoedingstoeslag betalen voor laattijdig bezoek. Deze toeslag kan gaan van €7 tijdens de eerste maand vertraging tot €27 na de zesde maand vertraging.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Sirkii

#3 , 07 nov 2014 20:50

Wel best er niet meer mee rijden tot m gekeurd is (tenzij natuurlijk om naar de keuring te rijden). Dat je een boete krijgt als de blauwe vrienden u tegenhouden tot daar aan toe maar bij ongeval zal je verzekeraar ook moeilijk doen. Ga gewoon maandagmorgen teerste uur zonder nazocht.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 nov 2014 20:53

Behalve als u door politie wordt tegengehouden.
Dan kan het al naar gelang de (andere) feiten gaan van wagen laten staan en maandag naar keuring -inhouding voertuig - direct naar keuring. Strafvervolging wegens rijden met een niet gekeurd voertuig en de gevolgen van het rijden met een niet gekeurd voertuig oa wat verzekering betreft.
Ik zou echt niet in uw plaats willen zijn als u betrokken bent bij een aanrijding (licht) gewonden.

Terug naar “Andere”