Besluiten eiseres opgestuurd per elektronische post

SimonPatrickLuthier
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee
Locatie: Gent

Besluiten eiseres opgestuurd per elektronische post

#1 , 29 aug 2007 23:07

In een handelsgeschil, werden de conclusies "zogezegd" bij middel van elektronische post (e-mail) aan mij bezorgd, daags voor de zitting.

Deze conclusies werden de dag daarop afgegeven aan de rechter door de raadsman van eiseres, nadat ik de zaal reeds had verlaten!

De rechter heeft rekening gehouden met deze conclusies en ik heb niet meer de mogelijkheid gekregen om deze conclusies te bekritiseren.

Raadsman van eisereis heeft de rechter kunnen overtuigen dat hij de e-mail zou hebben opgestuurd.

Naar mijn mening werden mijn mijn rechten van verdediging geschonden.

Moet ik nu mijn gelijk halen in Cassatie?
Is dit een inbreuk op GW art 736:

Art. 736. De partijen moeten hun stukken aan elkaar (mededelen), alvorens er gebruik van te maken; Behoudens in het geval van artikel 735, moet de eiser deze (mededeling) doen binnen acht dagen na de inleiding van de zaak; de verweerder, wanneer hij zijn conclusies overlegt. <W>


Wat wordt er bedoeld met de uitdrukking: "anders wordt de rechtspleging ambtshalve geschorst."
Er kwam een vonnis en ik moest betalen...

Was er reeds eerder rechtspraak betreffende overmaken van stukken d.m.v. e-mail.
De rechter kan mijn inziens onmogelijk oordelen of de stukken al dan niet werden doorgestuurd via e-mail.

Ik heb zelf nog steeds de conclusie van tegenpartij niet handen en ga nu zelf naar de griffie om een afschrift verzoeken.
(Moet ik mij daarvoor in zelf persoon aanmelden bij de griffie; of kan een en ander via de telefoon?)


Bedankt voor elke reactie.
Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SimonPatrickLuthier
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee
Locatie: Gent

#2 , 24 sep 2007 21:10

Ik heb contact genomen met de griffie.
Na overschrijving van een aantal euro's , gaan ze de besluiten van eiseres per post opsturen.
De overtuigingsstukken waren niet meer aanwezig, en werden reeds teruggestuurd naar de raadsman van eiseres.
Ik ga nu per aangetekend schrijven deze stukken opvragen aan raadsman van eiseres, aangezien ik ervan uitga dat deze stukken vervalst zijn.
(Vals stuk =Email om de rechter te overtuigen dat ik conclusies had ontvangen)
Deze actie per aangetekend schrijven omdat raadsman eiseres mijn verzoeken via e-mail niet beantwoord ...
Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.

dirk berden
Berichten: 34

#3 , 26 sep 2007 01:56

Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.
Het allerbeste wat U dan kunt doen is een advocaat onder de arm nemen, zoniet vrees ik dat U gaat vechten tegen de bierkaaien.

www.advocaat.be

Reclame

SimonPatrickLuthier
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee
Locatie: Gent

#4 , 27 sep 2007 21:15

De betrokken raadsman heeft onmiddellijk gereageerd op mijn aangetekend schrijven , door de volgende dag per post een nieuwe print van de betreffende mail op te sturen.
Deze print was aangemaakt vandaag! Het is dus duidelijk NIET het overtuigingsstuk dat werd voorgelegd op de zitting in juni 2007 ...
Ik vroeg een "forward" van de betreffende mail via telefoon en hiertoe was hij niet bereid...
Tevens was de mail niet afkomstig van zijn e-mail adres, maar van een vrouwelijke collega raadsman, beiden hebben samen een advocaten kantoor, blijkt nu uit een eerste brief die ik van dit kantoor ontving.
Deze email heeft hij allicht vandaag doorgestuurd van haar computer naar zijn computer, en een printout gemaakt op zijn computer.
In het Aan vak is melding gemaakt van mijn naam (alias); maar niet van het email adres ...
Alle eerder gevoerde email correspondentie was steeds afkomstig van zijn email adres... (Vreemde gang van zaken)

Vandaar zal ik opnieuw een aangetekende brief sturen naar de raadsman met de vraag om mij een COPY van de ORIGINELE overtuigingsstukken over te maken, de originele mail met de grootste zorg te bewaren en deze alsnog te "forwarden" naar mijn email adres.
Tevens zal ik aan betreffende raadsman vragen of ik mij persoonlijk mag vergewissen of de mail naar het correcte email adres werd gestuurd.

Ik ben ook in contact hierover met de FCCU (Federal Computer Crime Unit) en met mijn Internet Service Provider.
Ik zal ook de Internet Service Provider van de betrokken raadsman contacteren.

Ik vrees dat ik de raadsman strafrechterlijk zal moeten vervolgen wegens o.a. inbreuk op Art 450 van het strafwetboek, indien verdere bewijzen kunnen gevonden worden welke mijn vermoeden bevestigen.
Indien zijn schuld/betrokkenheid niet kan worden aangetoond tijdens dit gerechterlijk onderzoek, kan de betrokken raadsman mij dan ook aanklagen wegens laster en/of eerroof? Hij dreigde reeds met wraak aan de telefoon ...

Hoelang moet de raadsman elektronische communicatie betreffende een geschil , na het vonnis bewaren?
Ik wil vermijden dat hij de mail met een verkeerde email bestemmeling met opzet verwijderd.
Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.

dirk berden
Berichten: 34

#5 , 27 sep 2007 23:28

Ik vrees dat ik de raadsman strafrechterlijk zal moeten vervolgen wegens o.a. inbreuk op Art 450 van het strafwetboek
Ik vrees dat u straks of morgen minstens een proces aan u broek hebt wegens laster en eerroof.

Mijns inziens bent u niet goed bezig.

Schoenmaker blijf bij uw leest!

Terug naar “Andere”