Verstek van toepassing ?

SimonPatrickLuthier
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee
Locatie: Gent

Verstek van toepassing ?

#1 , 29 aug 2007 22:56

Graag jullie mening over deze manier van werken bij een rechtzaak voor de vrederechter:

Ik ontving een kennisgeving verdaging art 754 van het Ger.W.
om aanwezig te zijn op de zitting van 7/07/2007 om 09.00 uur.

Omstreeks 09u15 werd mijn naam afgeroepen en ik ging tot bij de vrederechter, maar de raadsman van eiseres bleek (nog) niet aanwezig te zijn. Toen vroeg ik expliciet aan de rechter of raadsman van eiseres conclusies had neergelegd op de grifie en het antwoord hierop was neen.
Ikzelf had conclusies neergelegd ter griffie.
De rechter raade mij aan om te wachten op de (mogelijke) komst van de raadsman. Ikzelf heb mij wegens professionele activiteiten teruggetrokken uit de rechtszaal, er vanuitgaande dat eiseres deze zaak vergeten was.

Achteraf blijkt uit het vonnis dat eiseres nog conclussies heeft neergelegd .

Mijn concrete vraag; werden er geen wetten overtreden uit het GW?

Art. 805. Het verstekvonnis mag niet worden uitgesproken v??r het einde van de zitting waarop het verstek is vastgesteld en voor zover dit verstek voordien niet gezuiverd is.
Het verstek zal gezuiverd zijn en het geding voortgezet worden op tegenspraak, indien de partijen dit samen verzoeken tijdens de zitting waarop het verstek is gevorderd.


Bij voorbaat dank voor elke reactie.
Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SimonPatrickLuthier
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee
Locatie: Gent

#2 , 24 sep 2007 21:16

Morgen stuur ik over bovenvermelde feiten een gemotiveerde klacht naar de Hoge raad voor de Justitie (GW 259bis15)
Een aanvraag bij het Bureau voor rechtsbijstand van het Hof van Cassatie, geeft mij weinig hoop. Daar is men verrast dat ik deze acties wil ondernemen voor een dispuut over 86 euro.
Maar het is mij niet om het geld te doen, het gaat voor mij over de eerlijkheid en de discriminatie van een burger, welke zijn rechten zelf verdedigde, i.p.v. dit door een raadsman te laten uitvoeren.
Ik ben een burger zonder enige juridische vorming, maar wil mij toch naar bestvermogen verdedigen , zodat ook recht voor mij kan geschieden.

Reclame

Terug naar “Andere”