mag een advocaat van tegenpartij mijn werkgever verwittigen

EDJE003
Topic Starter

mag een advocaat van tegenpartij mijn werkgever verwittigen

#1 , 09 okt 2014 09:45

Een persoon die ongelijk gekregen heeft op de rechtbank wil nu via zijn advocaat me laten zwart maken bij mijn werkgever mag die advocaat dat doen of gaat hij in tegen of wet of privacy of zijn deontologische code?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 09 okt 2014 10:47

Als hij voor bepaalde feiten ongelijk heeft gekregen en verspreidt toch leugens met het oogmerk U te beschadigen, is dit laster en eerroof.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2014 12:32

Hebt u bewijs van dat "zwart maken"? De advocaat mag bellen / contact hebben met wie hij wil, zolang hij geen leugens verspreidt. Stel dat de tegenpartij nog in beroep wil gaan tegen de uitspraak, en om dit beroep voor te bereiden, wenst de advocaat om één of andere reden informatie te verkrijgen van uw werkgever, dan is het normaal dat hij contact met hem opneemt.

Als het echter enkel is om u zwart te maken bij uw werkgever, dat de advocaat belt, dan moet u proberen hier bewijzen van te verzamelen. Ik zou echter niet weten waarom een advocaat hier zijn tijd zou insteken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

EDJE003
Topic Starter

#4 , 09 okt 2014 12:36

<het probleem is dat de persoon in kwestie de rechtzaak heeft verloren. Nu stuurt hij sms'en en dreigt hij mij zwart te maken bij de werkgever echter niet door hem zelf maar door zijn advocaat. Ik heb zijn advocaat hier van op de hoogte gesteld dat dit moest stoppen maar deze reageert niet. Voor zover ik weet heeft ze ook geen recht info te vragen als de werkgever geen betrokken partij is aangezien het om een puur geschil gaat dat niets met het werk te maken heeft.

denlowie

#5 , 09 okt 2014 12:52

Voor zover ik weet heeft ze ook geen recht info te vragen als de werkgever geen betrokken partij is aangezien het om een puur geschil gaat dat niets met het werk te maken heeft.

Iedereen is vrij om vragen stellen aan wie hij wil, maar men kan ook weigeren daarop te antwoorden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#6 , 09 okt 2014 13:02

Die sms"en zijn al voldoende om aangifte te doen bij de politie wegens
belaging (stalking) - laster of eerroof, lasterlijke aantijgingen kwaadwillige ruchtbaarmaking angt een beetje af van wat er allemaal instaat.
Advocaat gaat daar inderdaad zijn tijd niet insteken die weet dat zoiets strafbaar is.
Dus zeker ook niet uw werkgever betrekken in de zaak, tenzij er een juridische reden is maar ik vermoed dat de advocaat het dan wel schriftelijk zou doen.

Gebruiker21

#7 , 09 okt 2014 13:44

Nu stuurt hij sms'en en dreigt hij mij zwart te maken bij de werkgever echter niet door hem zelf maar door zijn advocaat. Ik heb zijn advocaat hier van op de hoogte gesteld dat dit moest stoppen maar deze reageert niet.
Advocaat heeft er dus (voorlopig) helemaal niets mee te maken. Zoals Franciscus zegt: de advocaat gaat zich met deze praktijken helemaal niet inlaten en zal ook niet op uw bericht reageren om nergens de schijn te wekken hier toch iets mee te maken te hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#8 , 09 okt 2014 13:50

Klacht neerleggen bij politie op basis van berichten zoals Franciscus schreef. Geen medelijden met dergelijk geteisem.

EDJE003
Topic Starter

#9 , 09 okt 2014 14:38

Bedankt voor de positieve reacties ik denk dat ik inderdaad dan beter klacht al kan neerleggen bij de politie.

Terug naar “Andere”