inbeslagname drugs in Duitsland

marie111
Topic Starter
Berichten: 1

inbeslagname drugs in Duitsland

#1 , 06 aug 2007 00:53

hallo,

Ik ben naar een festival in Duitsland geweest en bij de controle hebben ze in mijn portofeuille 4 XTC pillen en 1.7 gram speed gevonden. Ik ben moeten meegaan naar een kotje waar ze mijn volledige kleding hebben doorzocht. Ik had voor de rest niets bij me. Vervolgens hebben ze een heel aantal papieren ingevuld waar ik ook een aantal dingen moest zeggen zoals dat ik mijn schuld toegaf. Ik heb een aantal dingen ook niet verstaan omdat de communicatie in het Engels moest gebeuren, zij konden bepaalde zaken niet volledig vertalen en ik verstond sommige zaken ook niet. Het is allemaal ook heel snel verlopen. Het enige document dat ik heb meegekregen is een "sicherstellungsprotokoll" waarin staat wat ik bij me had. Toen ik hen vroeg wat er verder ging gebeuren konden ze me alleen zeggen dat voor de mensen van Duitse nationaliteit deze papieren worden overgemaakt aan de bevoegde rechter en die verder beslist. Omdat ik Belgisch ben, gingen ze het naar de bevoegde instantie sturen. Verdere uitleg konden ze me niet geven.
Weet iemand hoe zo een procedure verloopt? Hoe lang het duurt, of er ernstige gevolgen aan kunnen komen of er misschien een kans is tot seponneren... (ik ben voor de rest nog nooit in contact gekomen met de politie enz)

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kv036
Berichten: 26

#2 , 08 aug 2007 07:57

Wie zijn gat verbrand moetop de blaren zitten.
Ik denk niet dat het Duitse gerecht/Politie veel seponeerd. Vroeg of laat zal je de rekening gepresenteerd krijgen.

Reclame

Terug naar “Andere”