buurman doet behoeften voor de voordeur ( appartement)

sabrinad
Topic Starter

buurman doet behoeften voor de voordeur ( appartement)

#1 , 19 apr 2014 19:33

Een buurman van me heeft ( wschl uit pesterijen) zijn behoeften gedaan voor mijn voordeur ( binnenin een appartementsgebouw). Ik heb hem op heterdaad betrapt.
De politie is geweest. Zijn dat komen vaststellen en vroegen me of ik alles wou opkuisen. Ik vroeg hen of ze "sporen" wilden meenemen en ze zeiden me: je denkt toch niet dat er voor zoiets een onderzoek komt. Was ook veelal lacherig van toon. Alsof ze me niet serieus namen. Ze zeiden dat ik klacht kon indienen, maar dat het wschl zou worden geseponeerd en toen ze hun combi instapten, kwamen ze niet bij van het lachen.

Ik vind dit echt wel iets dat wijst op een zieke geest van een persoon, maar voor de politie was het allemaal maar een spel. Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2014 20:37

Het opgekuiste goedje terug in ZIJN brievenbus steken.

eylis

#3 , 19 apr 2014 20:47

je laat best toch een PV opmaken bij de politie. Als ze hierover "lacherig" doen, antwoord je als volgt: ik wens hiervan een melding te laten opstellen met de feiten. Want indien er zich in de toekomst dergelijke feiten herhalen, kunnen deze meldingen aantonen dat dit bewuste acties zijn met het doel personen te verontrusten. Kortom belaging. En belaging kan alleen aangetoond worden als er herhaalde malen dergelijke feiten (die op zich en éénmalig niet echt strafbaar zijn) gepleegd zijn. Dus een klacht moet je nog niet neerleggen. Maar wel altijd de feiten laten vaststellen.

Reclame

Terug naar “Andere”