INZAGE STRAFDOSSIER

ilias n.
Topic Starter

INZAGE STRAFDOSSIER

#1 , 15 apr 2014 12:11

Hallo,

Er zijn 2 zaken waar ik naarstig naar een antwoord zoek maar deze niet vind.

op 26 maart ben ik correctioneel veroordeeld... Mijn vraag is kan ik mijn strafdossier ten alle tijde raadplegen of is er na het vonnis een maximumperiode dat je je dossier kunt inzien?

Alsook staat er in het vonnis vermeld dat de rechter het BEVEL gaf tot teruggave van bepaalde overtuigingsstukken
Met mijn vonnis ging ik dan naar de dienst teruggave overtuigingsstukken en zij spraken dan weer van het feit dat ik eerst de procureur des konings moest aanschrijven met de vraag om deze overtuigingsstukken vrij te stellen. Hierna zou de procureur een zogenoemde "kansschrift" uitschrijven waardoor de overtuiginsstukken via het parketmagistraat naar de dienst teruggave zou gestuurd worden. Maar ik denk de uitleg die de n.b. lieve mevrouw gaf meer gaat over het feit wanneer het parket beslist over de teruggave van overtuigingsstukken. In mijn geval gaf de rechter het bevel tot teruggave van deze overtuigingsstukken...

bedankt aan diegene die mij kan helpen met een antwoord hierop. Vooral de inzage van mijn dossier is voor mij belangrijk, want na mijn vonnis werd ik door de griffie afgewimpeld met de uitleg dat ik enkel een koppij van mijn vonnis kon krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 09 mei 2014 18:28

Een strafdossier is toch de samenvatting van het onderzoek, die via de procureur bij de rechter komt?
In een correctionele zaak moet uw advocaat die toch ook gekregen hebben?

Reclame

Terug naar “Andere”