Vraag over 'inbreken'

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Vraag over 'inbreken'

#1 , 10 feb 2014 22:17

Hey

Ik had een vraagje en wou het even hier stellen omdat ik er een lang tijd mee inzit.
Mijn verhaal gaat als volgt:

Elk jaar zijn er '100-dagen' op de secundaire school. En elk jaar is er dan volk in dan volk in het uitgaansbuurt.
Dit jaar ging het wat feller, ik zit momenteel in het Hoger en ben dus afgesturdeerd van het school waar mijn verhaal zich zal afspelen.

Wij gingen met paar vrienden op stap, waarbij we 4 leerlingen uit die school tegenkwamen. Die naar binnen zouden gaan om wat dingen uit te steken ( is zowat de gewoonte bij 100 dagen.

Ze hadden de garage opgengelaten, wij gingen dus gewoon mee, ook wat gedronken enzo .. Wij hebben eigelijk niets gedaan, geen schade gebracht, niets gestolen of dergelijke, was gewoon even binnen en dan kwam er iemand uit de 'security' die 'mij' niet zag, of niet herkende ( denk ik ), wij gingen dus vervolgens gewoon naar buiten en liepen weg.
4 leerlingen uit het school en 2 leerlingen waaronder ik, die afgestudeerd waren, zaten daar binnen.
Nu word er gezegd dat er een advocaat gaat komen naar het school omdat er 'ingebroken is' en dat die leerlingen gezegt hebben dat wij dat gedaan hebben.

Ook word er gezegd dat het gewoon op ons strafblad komt ..
Maar ik wil hier eigelijk wat meer over weten, wat kunnen ze hierbij aan ons doen ? Denk niet dat er camera's zijn, dus enige bewijs zijn die leerlingen zelf, bovendien hebben we ook neits gedaan, en de garage werd door de leerlingen zelf opzettelijk opengelaten.

Groetjes
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 10 feb 2014 22:40

Niet slim, beetje dom.
Maar inbraak wil ook zeggen dat er braak moet zijn en er was geen braak.
Hoogstens huisvredebreuk ... mocht het ooit zo ver komen dan zou ik gewoon het ganse verhaal met al de betrokkenen vertellen. De kans dat er aangifte gedaan zal worden wordt dan al heel klein
(Bij nacht of met meerdere personen is wel strafverzwaring... maar
Elk wanbedrijf of misdaad bestaat uit een materieel bestandsdeel ( wat u hebt gedaan) en een immaterieel bestandsdeel (het kwaadwillig opzet) wat aan uw verhaal toch heel moeilijk zo niet niet bewijsbaar zal zijn.

Om op het strafblad te komen zal er eerst nog een veroordeling moeten zijn...
Die kans is op zich is al klein.

Ga met de zes rond de tafel zitten en maak een afspraak met de directie laat zien dat jullie volwassen genoeg zijn om correct te reageren.

Reclame

Terug naar “Andere”