In een zaak die zich feitelijk gezien tussen de 10 en 15 jaar geleden afspeelde, komen nu n.a.v. een lopende rechtszaak feiten naar voor die wijzen op oplichting en misbruik van vertrouwen. Kan hiertegen nog aangifte worden gedaan?
Wat heb je trouwens nodig om oplichting te bewijzen? Tenzij je daadwerkelijk een overschrijving hebt gedaan voor iets wat je niet gekregen hebt, betreft het m.i. meestal een welles-nietes verhaal dat op die manier ook wordt afgedaan. En ook in dit geval gaat het over opnames van cash geldbedragen van een rekening waarvan de opnemer wel een volmacht had maar niet de toestemming om verschillende keren in een periode van 1 week driemaal een bedrag tussen de €500,00 en €1000,00 op te nemen voor eigen gebruik. Het totaalbedrag loopt in de tienduizenden euro's. Ik kan de feiten aantonen en de beschuldigingen aannemelijk maken maar dat is natuurlijk geen "hard" bewijs. En ik ben niet zo naïef dat ik verwacht dat gedaagde zal toegeven het geld zonder mijn medeweten te hebben opgenomen.