ongegronde klacht ?

Amazone
Topic Starter
Berichten: 1

ongegronde klacht ?

#1 , 10 mei 2007 14:18

Hallo! Ik ben nieuw op dit Forum en zou een vraag willen stellen. Mijn zoon van 18 wordt aangeklaagd omwille van bedreiging (er werd PV opgemaakt bij de lokale politie) en wordt nu opgeroepen ter verhoor. Het verhaal is eigenlijk hetvolgende : mijn zoon werd door de aanklager met zijn wagen praktisch omvergereden met zijn fiets, kreeg een middenvingerteken vanuit de wagen en de aanklager wachtte hem even verder op. Toen mijn zoon, inmiddels ter hoogte van de aanklager gekomen, hem vroeg wat het probleem was, is de aanklager hem beginnen uit te schelden. Als natuurlijke en instinctieve reactie daarop heeft mijn zoon iets "teruggebruld" hetgeen waarschijnlijk als bedreiging werd ervaren door de aanklager. Eigenlijk zou mijn zoon moeten klacht ingediend hebben wegens roekeloos rijgedrag van de aanklager... en bedreigende taal.
Wat kan mijn zoon nu doen en vooral, wat kan hij maar beter niet doen of zeggen tijdens het politieverhoor in deze zaak?

Bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
Amazone

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding