klacht indienen tegen narcist

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

klacht indienen tegen narcist

#1 , 08 mar 2013 12:56

Ik ontvang de laatste tijd af en toe een dreigend telefoontje van een buurvrouw. Ik ben er met mijn gsm in geslaagd enkele keren een minuut van het gesprek op te nemen, momenten waarin zij echt "dreigend" wordt: alles wordt kort en klein geslagen, .... Er is de laatste tijd klein vandalisme gepleegd aan mijn persoonlijke bezittingen: fiets die in gemeenschappelijke garage staat, brievenbus,...

Nu ben ik te weten gekomen van iemand die haar lang heeft gekend dat zij bij een psychiater ging en lijdt aan het narcistisch persoonlijkheidssyndroom. Heb er intussen dingen over opgezocht en het klopt gewoon als een bus.

Nu vind ik dat het zo niet verder kan en ik hier klacht tegen moet indienen? Maar hoe pak je dat het beste aan met mensen die aan deze ziekte lijden? Via slachtofferhulp?
Wanneer je gewoon de politie belt of er heen gaat, wordt de normale procedure gevolgd en gaat zij helemaal door het lint.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 08 mar 2013 14:49

Best inderdaad eerst met slazo gaan praten ...

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#3 , 08 mar 2013 15:12

is dat altijd via CAW, want als je googlet, is slazo een beetje een doolhof.

Reclame

ganapathi tantre
Berichten: 453

#4 , 08 mar 2013 17:08

Ik denk niet dat jij klacht kan indienen op basis van haar ziekte zolang zij geen strafbare feiten pleegt.
U kan zich ook niet inlaten met haar ziekte u bent en blijft een buitenstaander. En om een analyse te
stellen van haar probleem (als het er al is) moet men toch ook daarvoor opgeleid zijn niet ?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 08 mar 2013 17:18

zolang u geen bewijs in handen heeft dat de persoon in kwestie aan een ziekte lijd, kunt u een klacht indienen.


van horen zeggen is nog altijd geen 'bewijs' op zich

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#6 , 08 mar 2013 17:45

we hebben dezelfde huisarts. Ik heb gezegd welke diagnose ik vermoed en die arts zei: ik mag niets zeggen gezien het beroepsgeheim, maar je kent haar en haar problemen duidelijk wel goed en kan ze goed inschatten.
Zijn dreigtelefoons waar zinnen als: ik kom alles kort en klein slaan, ik maak je kapot,... geen reden om verder te gaan?
Wat ik enkel wilde zeggen, is dat ik het te delicaat vind om zomaar een politiekantoor binnen te stappen en klacht in te dienen gezien deze vrouw niet zo juist is in haar hoofd.

patjebrussel
Berichten: 627

#7 , 08 mar 2013 19:40

we hebben dezelfde huisarts. Ik heb gezegd welke diagnose ik vermoed en die arts zei: ik mag niets zeggen gezien het beroepsgeheim, maar je kent haar en haar problemen duidelijk wel goed en kan ze goed inschatten.
Zijn dreigtelefoons waar zinnen als: ik kom alles kort en klein slaan, ik maak je kapot,... geen reden om verder te gaan?
Wat ik enkel wilde zeggen, is dat ik het te delicaat vind om zomaar een politiekantoor binnen te stappen en klacht in te dienen gezien deze vrouw niet zo juist is in haar hoofd.
Zij of hij ? Doet er verder niet toe maar je maakt het chaotisch.
Verder is narcisme geen ziekte en onbehandelbaar. Het is een persoonlijkheidstoornis. Hij of zij zal je maar kunnen aanklagen wanneer persoon werkelijk iets misdoet, maar vaak zijn het personen die niet dom zijn en goed kunnen manipuleren.
Ik kan er een boek over schrijven, dat ga ik niet meteen doen, maar wie weet een feespoek pagina met beeld en klank om van te snoepen.
Probleem is dat ik dan voor de rechter zal moeten verschijnen wegens privacy schending of zoiets.

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#8 , 08 mar 2013 20:11

zij, die zin van "zijn dreigtelefoons" was eigenlijk afkorting van "het zijn dreigtelefoons".

Natuurlijk mocht ik een klacht indienen, zal zij wel een geloofwaardig verhaal ophangen dat ik begonnen ben. Ze is idd manipulatief, maar ik heb haar nooit bedreigd.
Wat kan je met bedreigingen doen? Je leeft maanden in angst, het is geen leven meer omdat iemand dreigt dat ze je iets zou aandoen.
Mag je wettelijk iemand afdreigen? ook al gebeurt er niets. Bedreigingen kunnen een grote en langdurige invloed hebben op iemands leven, zeker als de persoon vlakbij woont.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#9 , 09 mar 2013 20:57

"Nu ben ik te weten gekomen van iemand die haar lang heeft gekend dat zij bij een psychiater ging en lijdt aan het narcistisch persoonlijkheidssyndroom. Heb er intussen dingen over opgezocht en het klopt gewoon als een bus. " --> hoe weet die persoon waarom die mevrouw bij een psychiater ging? Had ze misschien net zoals jij het gehoord van iemand anders?
"die arts zei: ik mag niets zeggen gezien het beroepsgeheim, maar je kent haar en haar problemen duidelijk wel goed en kan ze goed inschatten." --> mooie arts die het vertrouwen van patiënten schendt. Als die over haar met jou praat, misschien praat die wel met haar over jou...

Soms hebben mensen geen stoornis, ziekte of aandoening nodig om zo'n dingen te doen. Misschien heb je in haar ogen iets verkeerds gedaan, zoals bv. met die arts gaan praten? Ik zou er ook niet mee kunnen lachen.

Het is een buurvrouw? Spreek eens met je wijkagent. Misschien wil die wel bemiddelen.

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#10 , 09 mar 2013 21:12

het ging om haar ex-partner. Die is destijds met haar meegegaan bij de psychiater. Heeft niets te maken met beroepsgeheim schenden of wat dan ook. Hij heeft me verteld wat ze heeft en hoe ik haar ken, klopt het als een bus. Geloof me, het is niet dat ik in haar ogen iets verkeerd heb gedaan. Ze speelt dit spelletje met meerdere mensen. Bemiddelen met de wijkagent? Met die vrouw valt niet te bemiddelen. Ze windt de wijkagent wschl rond haar vinger. Als je al in een stadium zit je dat je als buur op regelmatige basis zware bedreigingen hoort van een zieke geest, moet je niet meer de oplossing gaan zoeken in een soort rondetafelgesprek.

Franciscus
Berichten: 38596

#11 , 09 mar 2013 22:15

Mogelijk al gezegd?
Eens gaan praten met dienst Slazo bij uw lokale politie en dan met de wijkteam- of politieteammanager (graad commissaris).

patjebrussel
Berichten: 627

#12 , 10 mar 2013 00:29

Mogelijk al gezegd?
Eens gaan praten met dienst Slazo bij uw lokale politie en dan met de wijkteam- of politieteammanager (graad commissaris).
'gaan praten', en daar zal het ook bij blijven Fransiscus. OP en de buurt is er niet mee geholpen, tenzij ze zelf toegeven, en dat maakt de narcist nog sterker.
Actueel : proces De Gelder (in weze ook een narcist) hebben de ouders geprobeerd hem te colloceren en ze stonden nergens. Zoals ik al eerder schreef : ze gaan halfdood moeten zijn voor er iets zal bewegen.
Voor mensen die niet met een narcist samengeleefd hebben, weten niet wat dat is en hoe subtiel ze je kapotmaken, zonder dat je het zelf beseft. Bij Loria gaat het 'maar' om een buurvrouw. Bij mij ging het om een familielid. Ik was niet manipuleerbaar, en dus ging hij een versnelling hoger om me buiten te werken, hij is erin geslaagd. Had dat niet gelukt, stond het rattenvergif -naar verluidt- al klaar om in de voeding te verwerken.
Ik kan Loria maar aanraden om zoveel mogelijk video's, en geluidsfragmenten te verzamelen. Voor haarzelf en haar familie/kenissenkring, dit om te kunnen bewijzen dat ze zelf niet liegt wat erover haar mogelijks zal rondgestrooid worden.

Misschien moet ik toch maar met een site/forum beginnen speciaal voor slachtoffers, ik merk dat er nood aan is. Ook voor mezelf, want moreel ben ik daar nog niet overheen.

j.demoor
Berichten: 10360

#13 , 10 mar 2013 08:46

“Art.442bis.Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ERNSTIG zou verstoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van vijftig euro tot driehonderd euro of met een van die straffen alleen...Tegen het in dit artikel bedoelde misdrijf kan alleen vervolging worden ingesteld op een klacht van de persoon die beweert te worden belaagd...”(8 JUNI 1867. - STRAFWETBOEK).

‘Om als belaging strafbaar te zijn,moet de dader zich opzettelijk hebben gedragen op een wijze die de rust van de betrokkene ernstig kan verstoren. Het volstaat niet dat de houding van een chef door diens ondergeschikte wordt ervaren als een aantasting van zijn rust. Tevens wordt vereist dat de aan de klager berokkende overlast objectief als zwaar storend kan worden aangevoeld omdat er geen enkele redelijke verantwoording voor is‘[Cass. 8 september 2010(B.E./G.I.),R.W.2011-12,390,Noot(Cass. 21 februari 2007)].

STEVENS,L.,Stalking strafbaar.Commentaar bij de wet van 30 oktober 1998 tot invoeging van een artikel 442bis in het Strafwetboek houdende de strafbaarstelling van belaging,R.W. 1998-99,1377-1380

U kan hiertegen dus strafklacht indienen via de politie.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#14 , 10 mar 2013 13:16

bedankt: wanneer iemand zegt: je mag niet meer door je eigen venster naar buiten kijken. Wij willen een privéleven op straat. Is dat dan een vorm van belaging? Want zij lijkt de wetten in mijn woning te gaan bepalen. Ik wil zo duidelijk mogelijk kunnen zijn voor ik nd politie stap.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 02 mar 2017 16:15

Het is niet vriendelijk, en eigenlijk ongepast, een item van iemand anders in te pikken en dan nog één van bijna 4 jaar oud.
Begin daarom een nieuw en eigen topic

Terug naar “Andere”