Veiligheidsonderzoek identificatiekaart bewakingsagent

sv8
Topic Starter

Veiligheidsonderzoek identificatiekaart bewakingsagent

#1 , 21 jan 2013 23:52

Ik heb de opleiding voor bewakingsagent afgerond, momenteel ben ik bezig met de opleiding voor portier ( uitgaansmilieu ). Ik heb geen gerechterlijke veroordelingen, echter ben ik verhoord geweest in het kader van een grootschalig drugsonderzoek. Een toenmalige vriend van me is gepakt op het dealen van marihuana, hij moest verklaren aan wie hij verkocht heeft en welke hoeveelheden tijdens zijn verho(o)r(en). Hij heeft iemand in bescherming genomen en mij ettelijke grammen wiet aankoop verklaard, hij verklaarde er wel bij dat het voor persoonlijk gebruik was ( dan kon ik niet in de problemen komen volgens hem )

Ik heb in die periode inderdaad af en toe een joint gerookt omdat ik met pijnlijke blessures zat en dat de pijn wat verdoofde, niets buitensporig. Nooit heb ik meer dan 1-2 joints gekocht en zeker al niet om te dealen :roll:.

Begin 2012 ben ik dus verhoord als CAT. IV verdachte omdat men mij ook verdacht van dealen, ik heb toegegeven dat ik af en toe een joint heb gerookt maar dat dus van die grotere hoeveelheden niets van aan is. Ook heb ik gezegd dat hij dat gedaan heeft om iemand in bescherming te nemen, wie weet ik niet precies. Ik ben gewoon eerlijk geweest en de hoofdrechercheur vond men verklaring aannemelijk, ik heb er dus ook niets meer van gehoord.

Het onderzoek loopt echter nog en ik weet niet hoe lang dit nog duurt..
Mijn vraag is of ik mijn identificatiekaart als bewakingsagent wel ga krijgen? Ik zou binnenkort een aanvraag indienen om dus men badge te krijgen maar vrees ervoor dat deze zal geweigerd worden als men een veiligheids- en moraliteitsonderzoek gaat doen.

Wat kan ik mogelijk doen?

mvg!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Asterx

#2 , 26 jan 2013 21:53

Stel jezelf de vraag;
Zou jij aan iemand een positief advies geven , die zelf toegaf aan onderzoekers, in contact te zijn geweest met softdrugs, al dan niet voor privé gebruik?
Die vervolgens dan portier gaat zijn aan een disco of uitgaansgelegenheid? (portier, drugs, betrokken geweest bij onderzoek naar drugsdelicten,...)
Weet dat men voor het minste iemand een kaart weigert.

Ik herinner mij een collega, 20j dienst bij een grote bewakingsfirma, die van de ene dag op de andere ontslagen werd voor dringende redenen,
men had toen op vraag van onkelinckx alle werknemers van bewakingsfirma's laten screenen, en deze collega had in het begin van zijn carriere bij een banale caféruzie, door het op te nemen tegen een belager van zijn vrouw,
een veroordeling opgelopen met een geldboete van in die tijd bfr50. Daar gaat dan zoveel tijd over, en die man werd onmiddelijk op straat gezet.
Bij dit geval was er dus wel een veroordeling, wat bij jou denk ik, niet het geval is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2013 18:05

Er is een moraliteitsonderzoek en dan wordt het ganse gerechtelijk gegevenssysteem nagezien of uw naam 'ergens' in voorkomt.

Reclame

sv8
Topic Starter

#4 , 02 feb 2013 14:55

Goed punt Asterx, ik ben echter ambtenaar en heb geen veroordeling, voor niets. Ik heb tijdelijk toen wekelijks 2 jointjes gerookt tegen de pijn ( ontstekingen etc ), wat ik toegegeven heb. Ben sindsdien daar ook mee gestopt, heb ook geen pijn meer.

Ik heb contact gehad met de hoofdinspecteur die me toen verhoord heeft en die zei dat hij het niet eens "gekoppeld" had, wat hij daarmee bedoelt weet ik niet 100% zeker. Maar hij zij dat het verhoor normaal niet naar boven komt als men op mijn naam zoekt. Er stond wel iets op van in Gent uit 2010 ( vechtpartij met militairen, heb slag gekregen van dronken para in opleiding en mezelf verdedigd, nooit iets van gehoord, stond gelukkig op camera ) en voor de rest niets wist hij te zeggen.

Ik hoop dat ik gewoon aan de slag kan want ik ben absoluut geen stuk uitschot ofzo.

sv8
Topic Starter

#5 , 02 feb 2013 14:57

En uw collega had weldegelijk een geldboete opgelopen en dus een veroordeling voor slagen en verwondingen wrs, ook al is het iets miniem hé.
Ik heb een blanco strafblad en paar keer naar politie mogen gaan als getuige omdat ik vechtpartijen heb gestopt, waarvoor ik ben bedankt geweest. Hopelijk komt zoiets stoms als een joint roken ( wat ik maar 2 maand heb gedaan ) men aspiratie als bewakingsagent niet in de weg

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 feb 2013 18:15

Waarvoor heeft de hoofdinspecteur u verhoord .... voor die vechtpartij dus vermoed ik?
en tijdens dat verhoor zegt u iets van jointjes of hebben ze die aangetroffen bij u?

U bent ambtenaar ..... en gaat in de privé werken??
als bijberoep of zo?

Terug naar “Andere”