boete gsm in auto

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

boete gsm in auto

#1 , 08 jul 2012 17:46

Ik heb een boete gekregen voor het gebruiken van een gsm tijdens het rijden met de auto.
Auto, plaats en tijd kloppen: ik was daar inderdaad met mijn auto, maar ik bezit geen GSM(!!!)
Wat nu?????
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 jul 2012 22:22

wat had u dan wel in uw handen?

vergissen is menselijk, maar u moet toch iets in uw handen hebben gehad dat op een gsm trok . . .

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 08 jul 2012 22:29

PV geldt als bewezen tenzij u het tegendeel kan bewijzen. Verklaring dat u geen GSM heeft is al een begin, maar ik vrees niet voldoende (u kan altijd een pre-paid kaart hebben, of de GSM van iemand anders gebruiken).

Reclame

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#4 , 08 jul 2012 22:35

wat had u dan wel in uw handen?

vergissen is menselijk, maar u moet toch iets in uw handen hebben gehad dat op een gsm trok . . .
Ik had niets in mijn hand, enkel het stuur.....
Droeg wel grote oorbellen...maar die lijken helemaal niet op een gsm....
Waar een weg is is een wil.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#5 , 08 jul 2012 22:39

PV geldt als bewezen tenzij u het tegendeel kan bewijzen. Verklaring dat u geen GSM heeft is al een begin, maar ik vrees niet voldoende (u kan altijd een pre-paid kaart hebben, of de GSM van iemand anders gebruiken).
Moeten ze mij dan niet eerst doen stoppen om effectief te controleren? Zo kunnen ze denken veel gezien te hebben dat er niet echt was, bv: naakt achter het stuur, lading drugs...
Waar een weg is is een wil.

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 08 jul 2012 22:45

Neen, ze moeten u niet doen stoppen. Mocht u echt aan het bellen zijn, zou u niet snel uw GSM wegsteken?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#7 , 09 jul 2012 12:45

wat had u dan wel in uw handen?

vergissen is menselijk, maar u moet toch iets in uw handen hebben gehad dat op een gsm trok . . .
Ik had niets in mijn hand, enkel het stuur.....
Droeg wel grote oorbellen...maar die lijken helemaal niet op een gsm....

als u wel degelijk grote oorbellen droeg kan de verbaliserende agent zich natuurlijk vergist hebben.

indien u hier de waarheid spreekt, dan is het beste dat u kan doen foto's trekken van u in de wagen in de zelfde omstandigheden als het moment van verbalisatie.

dus op het zelfde uur ( zelfde locatie indien mogelijk) met de zelfde kleren/kapsel/oorbellen/ . . . , dus niet al te lang wachten.



het is aan de rechter om uiteindelijk te oordelen, maar zonder enig aanvoer van bewijs van uw kant zal u voor de politierechtbank veroordeeld worden :|

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 aug 2012 12:56

indien u hier de waarheid spreekt, dan is het beste dat u kan doen foto's trekken van u in de wagen in de zelfde omstandigheden als het moment van verbalisatie.
Heu... wat brengt dit op, als ik vragen mag? Wat hoop je hiermee te kunnen bewijzen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”