Moeder laat eigen kind een bril dragen zonder sterkte

provision
Topic Starter
Berichten: 14
Locatie: brugge

Moeder laat eigen kind een bril dragen zonder sterkte

#1 , 18 sep 2010 17:59

Mijn jongste dochter heeft gedurende 2jaar een bril zonder sterkte moeten dragen.

Ik was hier niet van op de hoogte daar ik 2jaar de bril niet van men ex vrouw meekreeg tijdens het secundair verblijf.

Nu ik het hoederecht gekregen heb via de Jeugdrechtbank, heeft de politie de bril kunnen bezorgen aan mij.

Ik ben voor het schooljaar naar de oogarts geweest daar ik mijn dochter haar ogen wilde testen.

Daar heb ik te horen gekregen dat de bril geen enkele sterkte had en dat mijn dochter haar zicht perfect was.


Mijn ex heeft ook al voordien gelogen met verzonnen ziektebeelden te maken in hoofde van mijn kinderen en deze trachten te linken aan de vader (mij) om zo het bezoekrecht te verhinderen:

vb 1) van een virus een eetstoornis maken

2) ASS Syndroom

3) automutilatie

Is dit geen kindermishandeling? Dit is toch echt ziekelijk!

Waar kan ik terecht om dit te melden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 18 sep 2010 20:16

mogelijk iets van " Munchhausen by Proxy" syndroom of zoiets? Naar de dokter ermee! Kan in ernstige gevallen gevaarlijk worden.
Kenmerkend voor de ziekte is dat de lijder aan deze aandoening om persoonlijke aandacht van medische hulpverleners vraagt, door een aan zijn zorg toevertrouwd kind of soms ook huisdier ziektes, kenmerken van ziektes, of verwondingen toe te brengen en als patiënt aan deze hulpverleners aan te bieden

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 25 sep 2010 19:16

Klopt " Munchhausen by Proxy" in enkele van mijn bijscholingen /opleidingen een reeks van ijzingwekkende cases gekregen over wat en hoe.
Alhoewel al 'heel veel meegemaakt' beroepshalve waren we er toch eventjes stil van... en dat waren dan de zaken die alsnog ontdekt werden.

Reclame

Terug naar “Andere”