uitschrijving van woonst

fjonke
Topic Starter

uitschrijving van woonst

#1 , 16 sep 2010 17:37

mag de politie je zo maar uit laten schrijven in de gemeente
ik betaal huur en alle lasten zoals gas water en elekt
en moet ik altijd in de woning zijn

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 16 sep 2010 18:11

mag de politie je zo maar uit laten schrijven in de gemeente
ik betaal huur en alle lasten zoals gas water en elekt
en moet ik altijd in de woning zijn
Mag alleen als er geldige redenen zijn. In de eerste plaats als blijkt dat je daar niet effectief woont (politie kan dat vaststellen).
Je moet niet permanent in de woning aanwezig zijn. Maar je moet wel "bereikbaar" zijn op dat adres.
D.w.z. er op regelmatige wijze alle officiële documenten in ontvangst nemen en binnen normale termijnen ook effectief bereikbaar zijn via dat adres. Ook mag je het adres niet gebruiken om u aan sociale fraude schuldig te maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

j.demoor

#3 , 18 sep 2010 10:44

“Art.16.§ 1. De bepaling van de hoofdverblijfplaats is gebaseerd op een FEITELIJKE situatie, dat wil zeggen de vaststelling van een effectief verblijf in een gemeente gedurende het grootste deel van het jaar. Deze vaststelling gebeurt op basis van verschillende elementen, met name de plaats waarheen de betrokkene gaat NA zijn beroepsbezigheden, de plaats waar de kinderen naar school gaan, de arbeidsplaats, het energieverbruik en de telefoonkosten, het gewone verblijf van de echtgenoot of van andere leden van het huishouden.…”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister).

Indien aldus blijkt dat uw ‘woning’ niet beantwoordt aan voornoemde bepaling dan kan u ambtshalve uitgeschreven worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 sep 2010 15:28

Buiten de ambtelijke uitschrijving is er ook nog een PV -inzake inbreuk bevolking wat correctioneel vervolgbaar is en waarvoor je automatisch gesignaleerd wordt in de Algemene Nationale Gegevensbank en dus in 'vakterm' geseind staat wegens inbreuk bevolking en dient gehoord te worden.
Kwestie van het puntje op de i :D

float

#5 , 18 sep 2010 17:39

Het gaat om een overtreding, geen wanbedrijf :)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 sep 2010 19:44

dacht het niet van 26 tot 500 is bij mijn weten correctioneel.
maar werk op geheugen en dat is wat 'verouderd' :lol:
art 8
Ingeval uit dat onderzoek blijkt dat de betrokken persoon zijn laatste bekende adres heeft verlaten zonder daarvan de vereiste aangifte te doen en dat de plaats waar hij zich gevestigd heeft niet gevonden kan worden, wordt hij ambtshalve van de bevolkingsregisters afgevoerd.

HOOFDSTUK VI. - Slot- en opheffingsbepalingen.

Art. 23. Overtreding van de artikelen 1 tot 14 (en 20) van dit besluit wordt overeenkomstig artikel 7 van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen gestraft met een geldboete van zesentwintig tot vijfhonderd frank. <KB 1997-02-21/32, art. 2, 002; Inwerkingtreding : 16-03-1997>

float

#7 , 19 sep 2010 09:06

Sorry, idd :)

Terug naar “Andere”