Veroordeling 6 maanden

zakkoholic
Topic Starter
Berichten: 3

Veroordeling 6 maanden

#1 , 19 aug 2010 09:09

Ik ben recent veroordeeld tot 6 maanden gevangenisstraf.

Mijn vraag is nu of deze straf effectief zal worden uitgevoerd ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 aug 2010 09:18

hangt af van de aard van de begane misstap...

zakkoholic
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 19 aug 2010 10:05

ik ben veroordeeld voor valsheid in geschriften

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 20 aug 2010 19:02

En waarom zou die niet uitgevoerd worden omdat het ' minder' erg is dan diefstal of ' dealen'?

Als u ze niet moet uitvoeren is het omdat de dienst strafuitvoering op basis van objectieve gegevens beslist deze niet te laten uitvoeren
* objectieve criteria -- vb beslissing regering.

zakkoholic
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 23 aug 2010 10:42

Het gaat er helemaal niet om of het al dan niet erger is dan andere feiten.

Ik zou gewoon willen weten of het nog steeds zo is dat straffen van 6 maanden of minder niet uitgevoerd worden. Als daar criteria aan verbonden zijn, welke kunnen dat dan zijn ? Wordt er dan rekening gehouden met hoe lang het geleden is dat de feiten gepleegd werden (intussen al 2 jaar geleden), dat er sindsdien geen enkel strafbaar feit meer gepleegd is geweest, dat de opgelegde schadevergoedingen onmiddellijk betaald zijn geweest,...

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 25 aug 2010 18:23

Als u ze niet moet uitvoeren is het omdat de dienst strafuitvoering op basis van objectieve gegevens beslist deze niet te laten uitvoeren
* objectieve criteria -- vb beslissing regering.

U zegt zelf recent veroordeelt - feiten 2 jaar geleden wel men kan betrokken zijn in rechtzaken die iets langer aangeslepen VOORdat de zaak nog maar voorgekomt.
De strafuitvoering zal u wanneer er plaats is laten oproepen bij middel van een 'gelieve u aan te beiden op dag X in gevangenis Y'
Vraag eens via uw kwartierinspecteur die hebben daar nogal 'ervaring' mee of aan uw advocaat.
Ook op het justitiehuis kan je info bekomen - hoe-bij wie zijn enz

Terug naar “Andere”