PV met meerdere verdachten , verklaring

sigaro
Topic Starter
Berichten: 2

PV met meerdere verdachten , verklaring

#1 , 17 aug 2010 16:48

Beste,

Ik ben verhoord geweest ivm een PV voor bouwmisdrijven. Nu is dit PV opgesteld geweest en zijn er een vijftal betrokken partijen : mezelf, de architect als privepersoon, de architect als vennootschap en twee aannemers.
Ik ben verhoord geweest door de lokale politie ivm dit PV en nu heeft men dit PV + Mijn verklaring opgestuurd naar ALLE betrokken partijen.
In het PV staat verder vermeld dat alle andere partijen dan mezelf nog voor verhoor dienen uitgenodigd te worden.

Nu vraag ik mij af :
- is het normaal dat wanneer er 5 verdachten zijn in een PV, er slechts 1 verhoord wordt (nl ikzelf) EN de anderen MIJN verklaring integraal doorgestuurd krijgen ?
- kan ik verplichten dat men de andere partijen verhoord (zoals geschreven staat in het PV, maar we zijn nu al een drietal weken verder en niemand anders is verhoord geweest)
- kan ik - indien er een verklaring gedaan word - hiervan dan ook een copy verwachten automatisch en/of eisen wanneer ik ze wil inzien.

Ik voel mij fameus benadeeld aangezien ik als eerste (en tot dusver als enige) verhoord geweest ben en alle andere partijen VOOR ze uberhaupt een verklaring moeten afleggen, mijn verklaring reeds doorgestuurd gekregen hebben... ergens voel ik aan dat dit toch niet helemaal klopt ?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 17 aug 2010 19:24

Door wie bent u gehoord ---
Normaal bij politie is een onderzoek geheim - dus krijgen partijen zolang dit onderzoek duurt geen inzage in de verklaring van de partijen.
Men kan zal er wle gebruik van maken bij ene verhoor.
Hoe weet u dat deze uw verhoor hebben gekregen

sigaro
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 aug 2010 12:02

Ik ben gehoord door een inspecteur van de lokale politie (iemand die aldaar instaat voor alle stedenbouwkundige en milieu zaken).

Ik weet dat de andere partijen dit ontvangen hebben omdat ik hun documenten ingezien heb, tweeërlei omdat ik eigenlijk zowel als privepersoon en als vennootschap-bouwheer als 'verdachte' in de zaak zit en ik ben gehoord als privepersoon maar heb op de vennootschap ook het pv ontvangen met mijn verklaring aangehecht.

Ik had zo al het vermoeden dat dit niet echt klopt, echter is nu de vraag :
- is het pv dan wel geldig ?
- kan ik de politie aanklagen voor deze fout die mij schade toebrengt ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 18 aug 2010 19:35

En van wie hebben die personen dan een AFSCHRIFT van het PV ontvangen ??

Kella
Berichten: 2

#5 , 23 aug 2010 13:16

de lokale politie stuurt hun pv uit naar alle overtreders/verdachten/partijen

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 24 aug 2010 15:53

Ik moet eventjes passen maar inzake welke wetgeving wordt er vervolgd.
Niet voor alle wetgevingen moet er een afschrift PV verzonden worden..
Maar waar ik van opschrik is dat een verklaring is meegestuurd ... dat lijkt me HEEEELL raar.

Terug naar “Andere”