opgebeld door politie

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

opgebeld door politie

#1 , 29 jul 2010 12:38

Ik werd opgebeld door politie, ze vroegen op voicemail enkel om terug te bellen, maar heb het bericht per ongeluk gewist. Heb naar hun centraal nr gebeld, maar ze hadden een contactpersoon nodig en die persoon had geen naam nagelaten.

Het was vanuit de gemeente waar mijn moeder een appartement heeft gekocht ( maar er nog niet woont) Het zit zo: ze heeft getekend dat het appartement ok was voor oplevering, maar achteraf heb ik nog wat gebreken opgemerkt. Ik heb met een vriendelijke aangetekende brief inclusief foto's gevraagd of ze alsnog die dingen in orde willen brengen. Het immo zijn louche mensen die de achterpoortjes kennen om naievere personen zoals mijn moeder te manipuleren, maar eens ze haar kunnen pakken, doen ze het.

Mijn vraag nu: kan het zijn dat er voor zoiets door het immo klacht indient ( soort van laster en eerroof, mijn moeder ging akkoord, maar stelt hen later in gebreke). Feit is dat immokantoor is de enige uit die buurt die mijn gsm nummer heeft en dus ook zou kunnen doorgeven.

Voor welke zaken mag de politie je opbellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 29 jul 2010 13:03

inschrijving in de nieuwe gemeente? :D
Handige documenten voor Personenrecht

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#3 , 29 jul 2010 13:12

neen, is niet de bedoeling dat ze er gaat wonen, is zo beschreven. Natuurlijk ben ik in paniek, iemand belt je op: je weet niet waarvoor en kunt niet terugbellen. Als het dringend is of je wordt van iets verdacht, dan sturen ze toch met de post iets op?

Reclame

lucgescheiden
Berichten: 2810

#4 , 29 jul 2010 13:22

staat het telefoonnummer niet tussen je gemiste oproepen? :D
Handige documenten voor Personenrecht

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#5 , 29 jul 2010 13:24

neen, ze belden privé

digits
Berichten: 224

#6 , 29 jul 2010 15:06

Als het belangrijk is zullen ze wel opnieuw terugbellen hoor, of desnoods langskomen.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#7 , 29 jul 2010 15:12

Indien echt in paniek, zou je eventueel even, op vriendelijke wijze, kunnen informeren bij je immo? :mrgreen:
Handige documenten voor Personenrecht

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#8 , 29 jul 2010 17:31

Volg het advies van digits maar ;-)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 29 jul 2010 19:51

neen, ze belden privé
Het zou me verwonderen dat de politie "prive" belt. Misschien was het de makelaar zelf wel die wat paniek wou zaaien.

3399AAaa
Berichten: 818

#10 , 29 jul 2010 23:18

ik vind het ook raar dat politie bericht inspreekt.

Bij ons steken ze altijd een kaartje in de bus om contact op te nemen of langs te komen.

Ik zou niets doen en afwachten. Als ze u nodig hebben, weten ze u wel te vinden.
Plus est en vous

Franciscus
Berichten: 38602

#11 , 30 jul 2010 09:52

Ik werd opgebeld door politie, ze vroegen op voicemail enkel om terug te bellen .. Heb naar hun centraal nr gebeld, maar ze hadden een contactpersoon nodig en die persoon had geen naam nagelaten.
Het was vanuit de gemeente waar mijn moeder een appartement heeft gekocht ( maar er nog niet woont)
Voor welke zaken mag de politie je opbellen?
Het was de politie van de zone gemeente nieuw appartement... is dus niet uw politiezone
In een gemiddeld korps werken er 200 personeelsleden
Gezien een nieuwe eigenaar is het perfect mogelijk dat dienst bevolking gemeente vraagt aan politie om bewoning te controleren. Politie heeft geen inzage in de akte van verkoop dus hoe kunnen zij en bevolking dat dan weten???
Via immo hebben ze uw telefoonnr bv
Vraag naar de kwartierinspecteur van het adres.

De politie mag u voor alles bellen wat hen (en u) aanbelangt.

Ik denk niet dat de politie van plaats X ontelbare km-ers verder een kaartje in de bus gaat steken ( telefoon is een oplossing - post een 2de - via politie woonzone een derde)

Het dispuut met het immobureau is een BURGERLIJK dispuut daar heeft de politie niets mee te maken
De brief die u gestuurd hebt of uw moeder gaat over een schadebeding - zelf ALS je daar dingen in zet die niet correct zijn - de brief is gericht aan de verantwoordelijke en is niet openbaar.
Het is net het openbaar maken van feiten die mogelijk ... indien aan ALLE voorwaarden strafrecht voldaan een klacht kunnen veroorzaken. In dat geval zal Immo 'ergens' een klacht indienen en de politie van die zone zal deze naar politie uw zone doorsturen en daar zal je dan gehoord worden.
(* rest van procedure bespaar ik u & bovenstaande in grote lijnen)

Loria
Topic Starter
Berichten: 554

#12 , 31 jul 2010 12:37

Kijk het is een bizar verhaal:

mijn moeder heeft een appartement gekocht van een immokantoor waar ze liefst niets mee te maken heeft. Alles is betaald, dus het is nu haar eigendom

Ze heeft een contract bij een andere makelaar die het zal te huur stellen.

De politie belde voor het volgende: een dame met kind stond op de stoep en wou zich via het immokantoor 1 ( waar ze dus niks meer mee te maken heeft) laten domicilieren op het adres van mijn moeders appartement. De politie neemt de kant van het immokantoor terwijl mijn moeder er niets mee te maken heeft en zelfs geen contract mee heeft. Wat kunnen we hieraan doen? Het gaat toch niet dat een politie daarvoor belt.

Franciscus
Berichten: 38602

#13 , 31 jul 2010 12:50

Uw verhaal blijft onvolledig en u trekt blijkbaar conclusies met elementen die we niet kennen.
Kijk het is een bizar verhaal:

mijn moeder heeft een appartement gekocht van een immokantoor waar ze liefst niets mee te maken heeft. Alles is betaald, dus het is nu haar eigendom

Ze heeft een contract bij een andere makelaar die het zal te huur stellen.

De politie belde voor het volgende: een dame met kind stond op de stoep en wou zich via het immokantoor 1 ( waar ze dus niks meer mee te maken heeft) laten domicilieren op het adres van mijn moeders appartement. De politie neemt de kant van het immokantoor terwijl mijn moeder er niets mee te maken heeft en zelfs geen contract mee heeft. Wat kunnen we hieraan doen? Het gaat toch niet dat een politie daarvoor belt.
Mogelijk hangen er aan het gebouw nog gegevens van het vorige immo kantoor
Mogelijk hangt bij hen nog iets over uw appartement of staat er iets op de website.

Hebt uzelf (daarmee uw moeder mee bedoelende) of de nieuwe makelaar iets aan de gevel/woning gehangen inzake te huur enz enz
Is er nog een rechtzaak lopende tussen uzelf en immo 1

Wel hoe komt de politie aan uw persoonlijke gegevens ... vermoedelijk dus via kantoor immo 1

De politie krijgt - om welke reden ook en op welke wijze ook - een vraag tot inschrijving van een persoon in uw appartement.

Stel u ook de vraag hoe kan die persoon zich laten inschrijven in dat appartement zonder dat die persoon weet heeft dat het leegstaat en vb ook nog te huur staat.

Terug naar “Andere”